Ψηφιακή αφήγηση και ιστορία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ψηφιακή αφήγηση και ιστορία (EL)
Digital storytelling and History (EN)

Μακαρατζής, Γεώργιος (EL)
Ρεπούση, Μαρία (EL)
Μαυρομμάτη, Μαρία (EL)
Repoussi, Maria (EN)
Mavrommati, Maria (EN)
Makaratzis, Georgios (EN)

7 (EL)

2023-12-27T11:52:36Z


Το κεφάλαιο εκκινεί με την ανάδειξη της σημασίας της δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων από την πλευρά των υποκειμένων της μάθησης με στόχο από καταναλωτές και χρήστες να γίνουν δημιουργοί και παραγωγοί ψηφιακών ιστοριών. Η σημασία της αφήγησης για την ιστορική μάθηση αλλά και για την κατασκευή νοήματος γενικότερα, αναδεικνύεται μέσα από σχετική βιβλιογραφία. Ιδιαίτερα εξετάζονται τα οφέλη και οι διαδικασίες κατασκευής ιστορικών αφηγήσεων σε μορφή βίντεο, podcasts και ιστοσελίδων, τόσο γενικά όσο σε σχέση με το μάθημα της ιστορίας ειδικότερα. Στο πλαίσιο της δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών οι οποίες περιέχουν προφορικές μαρτυρίες, εξετάζεται το είδος της ιστορίας το οποίο αποκαλείται προφορική ιστορία, καθώς και τεχνικές συνέντευξης μαρτύρων για την καταγραφή των μαρτυριών τους. Σε κάθε μορφή ψηφιακής ιστορικής αφήγησης του κεφαλαίου αυτού εξετάζονται ως προς τις λειτουργίες τους ενδεικτικά περιβάλλοντα δημιουργίας ψηφιακής ιστορίας ανά κατηγορία: ψηφιακές αφηγήσεις σε μορφή βίντεο, ψηφιακές αφηγήσεις σε μορφή ήχου (podcasts) και δημιουργία αφηγηματικών ιστοσελίδων. (EL)
The chapter starts by underlining the importance of the creation of digital narratives by the learners with the purpose of turning them from consumers and users to creators and producers of digital stories. The importance of storytelling for historical learning and the construction of meaning in general emerges through the relevant literature. We specifically examine the benefits and processes of constructing historical narratives in the form of videos, podcasts and web pages, in general and with connection to the subject of history in particular. As part of the creation of digital histories that include oral testimonies, we examine oral history, as well as interview techniques for the recording of witness’ testimonies. In every form of digital historical storytelling of this chapter we examine examples of digital history storytelling per category: digital narratives in video form, digital narratives in audio form (podcasts), and narrative web pages. (EN)




Ψηφιακότητα και ιστορική εκπαίδευση. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην ιστορική εκπαίδευση Digitality and history education. The digital technologies in history education
Δημιουργός: Μακαρατζής, Γεώργιος, Ρεπούση, Μαρία, Μαυρομμάτη, Μαρία, Repoussi, Maria, Mavrommati, Maria, Makaratzis, Georgios
Τύπος τεκμηρίου: Εκπαιδευτικό υλικό
Επιστημονικό πεδίο: Ιστορία, Επιστήμη πληροφόρησης, Διδασκαλία και κατάρτιση
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.