Γυναικεία εγγραμματοσύνη: κοινωνική παρουσία και παρεμβάσεις

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Γυναικεία εγγραμματοσύνη: κοινωνική παρουσία και παρεμβάσεις (EL)
Women's Literacy: Social Presence and Interventions (EN)

Δαλακούρα, Αικατερίνη (EL)
Ζιώγου Καραστεργίου, Σιδηρούλα (EL)
Dalakoura, Aikaterini (EN)
Ziogou Karastergiou, Sidiroula (EN)

Μπονίδης, Κυριάκος (EL)
Αναπλιώτης, Δημήτριος (EL)
Κάλλιπος (EL)
Αποστολή, Περσία (EL)
Kallipos (EN)
Apostoli, Persia (EN)
Bonidis, Kyriakos (EN)
Anapliotis, Dimitrios (EN)

Στο κεφάλαιο αυτό αναπτύσσεται η κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική δραστηριότητα των γυναικών. Ειδικότερα, αναπτύσσεται η συγγραφική και εκδοτική τους δραστηριότητα (μεταφράσεις, συγγραφή πρωτότυπων έργων, έκδοση περιοδικών), η φιλανθρωπική/φιλεκπαιδευτική και φεμινιστική τους δράση, και αναλύεται η προώθηση μέσα από τις δραστηριότητες αυτές ζωτικών κοινωνικών και πολιτικών ζητημάτων (εκπαίδευση απόρων, επαγγελματική εκπαίδευση, εργασιακά δικαιώματα, δικαίωμα ψήφου). Στη δραστηριοποίηση αυτή κεντρικό ρόλο κατέχουν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί: τα περιοδικά π.χ. ‘Κυψέλη’ (1845), ‘Ευρυδίκη’ (1870-1873), ΄Εφημερίς των Κυριών΄ (Κωνσταντινούπολη, 1909-1912), εκδίδονται από δασκάλες, στην ‘Εφημερίδα των Κυριών’ (Αθήνα, 1887-1917) αρθρογραφούν 371 γυναίκες, δασκάλες οι περισσότερες, ενώ σύλλογοι ιδρύονται με πρωτοβουλία τους ή μετέχουν σε αυτούς δυναμικά: ‘Ενωσις των Ελληνίδων’ 1896, ‘Σύνδεσμος για τα δικαιώματα της γυναίκας’, 1920, Εκπαιδευτικός Όμιλος (158 γυναίκες-μέλη σε σύνολο 650). (EL)
In this chapter the social, educational, cultural and political activity of women is discussed. In particular, we expand upon their writing and publishing activity (translations, writing of original works, publication of magazines), their philanthropic, pro-education/educational, feminist and collective unionised organisation and action, and we analyse the promotion of social and political issues through these activities (education of the underprivileged, professional training, social welfare policies, work rights, right to vote – political rights). In this mobilisation, women teachers’ presence is central. The chapter focuses on the activity of women teachers placing it within the wider framework of the women’s movement and the institutional changes/alterations. In the first part, we discuss their publishing activity, with emphasis placed on the publication of periodicals, in the second part their philanthropic activity, while in the third, we focus on their feminist and unionised activity. (EN)

learningMaterial
bookChapter

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ (EL)
ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ (EL)
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ (EL)
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΤΥΠΟΣ (EL)
ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ (EL)
ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΙ (EL)
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ (EL)
Feminist Movements (EN)
Feminisms (EN)
Gender History (EN)
Womens Press (EN)
Womens Movements (EN)
Womens Associations (EN)
Womens History (EN)
History Of Press (EN)

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)


Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (EL)
Hellenic Academic Libraries Link (EN)

2015

Ελληνικό κράτος και ορθόδοξες κοινότητες του οθωμανικού χώρου (EL)
Greek state and orthodox communities of the Ottoman Empire (EN)

Αρχές 19ου αιώνα -μεταπολιτεύση (EL)
Begining of the 19th century untill the changeover (Metapolitefsi) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.