Αλλαγές και προσπάθεια οργάνωσης της Γυμναστικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την περίοδο 1967-1974

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αλλαγές και προσπάθεια οργάνωσης της Γυμναστικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την περίοδο 1967-1974 (EL)
Greek (EN)

Γιαννακόπουλος, Ανέστης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-07-01


Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη της θέσης της Γυμναστικής στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά την περίοδο της δικτατορίας (1967-74). Διερευνήθηκε κατά πόσο επέδρασε στη Γυμναστική το δικτατορικό καθεστώς, τις αλλαγές και τις προσθήκες που επιχειρήθηκαν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, το ρόλο του Γυμναστή και τον τρόπο με τον οποίο προσπάθησε να διαμορφώσει και να πειθαρχήσει τη συμπεριφορά των μαθητών και μαθητριών. Μελετήθηκαν οι σημαντικότερες αλλαγές που προέκυψαν με την τροποποίηση του Νόμου 4379/64 και την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964, οι οποίες αντικαταστάθηκαν με τον ΑΝ 59/1967 (κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.λ.π.) και τον ΑΝ 129/1967 (οργάνωση – διοίκηση της Γενικής Εκπαίδευσης, επαναφορά αρχαίων ελληνικών, καθαρεύουσας κ.λ.π.). Με τον Α.Ν. 375/68 έγινε προσπάθεια εποπτείας της εκπαίδευσης με τη συγκρότηση του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Συμβουλίου, στηριζόμενο από τα Ανώτερα Περιφερειακά Συμβούλια (εκπαιδευτικές περιφέρειες). Με το Ν.Δ. 793/1971 καθιερώθηκε το «Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας», με σκοπό τη μελέτη και διατύπωση προτάσεων για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας. Από την ανάλυση και επεξεργασία των πηγών προέκυψε ότι το καθεστώς προσπάθησε με κάθε τρόπο και μέσο να ελέγξει το σχολείο, ως φορέα παραγωγής της γνώσης και να το μετατρέψει σε προπαγανδιστική μηχανή προσέγγισης των οικογενειών και της ευρύτερης κοινωνίας των μαθητών/τριών. Δόθηκε έμφαση στη διαφορετικότητα της γυμναστικής στο σχολείο με έντονα τα στοιχεία της πειθαρχίας, της μερικής στρατικοποίησης των μαθητών-τριών και καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος σχετικά με τον αθλητισμό. (EL)
The aim of the research was to study the position and role of physical education in the educational system during the dictatorship (1967-1974). We investigated if and whether affected in Physical Education (Gym) the dictatorship, changes and additions were attempted in the school programme, the role demanded by the teachers, the way they tried to shape and discipline the behavior of the students’. They were studied the main changes that occurred with the amendment of the Law 4379/64 and the educational reform of 1964, which were replaced with F.L. (Forced Law) 59/1967 (abrogation of the Pedagogical Institute, etc.) and the F.L. 129/1967 (organization - administration of General Education, restore the ancient Greek, purist etc.). By F.L. 375/68 was an attempt surveillance training with the establishment of the Supreme Education Council, supported by the Higher Regional Councils (educational regions). With LD (legislative Decree) 793/1971 established the "National Education Council" with purpose to study and formulate proposals for the educational policy of the country. The analysis and processing of the sources revealed that the regime tried in every way and means to control the school, as a production of knowledge and turn it into propaganda machine approach families and the wider community of students. Emphasis was placed on the diversity of gymnastics in the school with strong elements of discipline, partial militarization of the three students and cultivation of team spirit related to sports (EN)


Ελληνική γλώσσα

DUTH (EL)


2732-7442
Κείμενα Παιδείας; Αρ. 4 (2022) (EL)
Texts in Education; No. 4 (2022) (EN)

Copyright (c) 2022 Texts in Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.