Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Α’θμιας εκπαίδευσης στη σεξουαλική αγωγή: απόψεις εκπαιδευτικών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Α’θμιας εκπαίδευσης στη σεξουαλική αγωγή: απόψεις εκπαιδευτικών (EL)
Primary school teachers' training needs in sexual education: teachers' aspects (EN)

Λαχανοπούλου, Φωτεινή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-07-01


Σκοπός της έρευνάς μας είναι η ανάδειξη των επιμορφωτικών αναγκών σε θέματα σεξουαλικής αγωγής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στόχο έχει να απαντήσει στα εξής ερευνητικά ερωτήματα: 1) Πόσο έτοιμοι νιώθουν οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου να διδάξουν την θεματική ενότητα «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση» η οποία εντάσσεται πλέον στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων; 2) Πόσο προετοιμασμένοι νιώθουν οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου να συζητήσουν ευαίσθητα θέματα και θέματα ταμπού που ενδέχεται να προκύψουν κατά την διδασκαλία της θεματικής ενότητας «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγησης» ή ακόμα και εκτός του πλαισίου αυτού; 3) Οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου κατά πόσο πιστεύουν ότι η επιμόρφωση σε θέματα σεξουαλικής αγωγής θα συμβάλει θετικά στις διδακτικές τους δεξιότητες για την θεματική ενότητα «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση»; Και 4) Ποια χαρακτηριστικά πιστεύουν ότι πρέπει να έχει μία αποτελεσματική επιμορφωτική διαδικασία σε θέματα σεξουαλικής αγωγής οι εκπαιδευτικοί του δημοτικού σχολείου; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, συμπεραίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν νιώθουν έτοιμοι για να διδάξουν το αντικείμενο της σεξουαλικής αγωγής. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί δεν νιώθουν κατάλληλα προετοιμασμένοι ώστε να διαχειρίζονται συζητήσεις και περιστατικά που αφορούν την σεξουαλικότητα. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η επιμόρφωσή τους θα βελτιώσει την γνωστική αλλά και τη διδακτική τους επάρκεια και δηλώνουν ότι επιθυμούν η επιμόρφωσή τους να προέρχεται από κεντρικό κρατικό φορέα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί προτείνουν η επιμόρφωση να είναι υποχρεωτική, πολυεπιστημονική και όχι μόνο θεωρητικής προσέγγισης. (EL)
The purpose of our research is to highlight the training needs in sexual education of primary education teachers and aims to answer the following research questions: 1) How prepared do primary school teachers feel to teach the “Sexual Education” subject area of the Skills Workshops? 2) How prepared do primary school teachers feel to discuss sensitive and taboo topics that may arise when they teaching the “Sexual Education” or whenever during the schooltime? 3) To what extent do primary school teachers believe that training in sexual education will contribute positively to their teaching skills for the “Sexual Education”? And 4) What characteristics do primary school teachers think an effective training process in sexual education should have? According to the results of the research, we conclude that teachers do not feel ready to teach sexual education within the framework of the Skills Workshops. Also, teachers do not feel adequately prepared to manage discussions and incidents involving sexuality. Teachers believe that their training will improve their cognitive as well as teaching competence and they wish their training to come from the government. Finally, teachers suggest that their training should be mandatory, multidisciplinary and not only theoretical. (EN)


Ελληνική γλώσσα

DUTH (EL)


2732-7442
Κείμενα Παιδείας; Αρ. 8 (2024); 41-54 (EL)
Texts in Education; No. 8 (2024); 41-54 (EN)

Copyright (c) 2024 Texts in Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.