Η ικανοποίηση των εσωτερικών ασθενών απο τη φροντίδα υγείας στο γενικό νοσοκομείο Λευκωσίας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου   

Αποθετήριο :
Ψηφιακό Αποθετήριο Κυψέλη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ικανοποίηση των εσωτερικών ασθενών απο τη φροντίδα υγείας στο γενικό νοσοκομείο Λευκωσίας

Χωραττάς, Αριστείδης

Οικονομοπούλου, Χριστίνα
Chorattas, Aristedis

Μεταπτυχιακή Διατριβή

2011-07-29T09:29:27Z
2011-07-29
2010-06


Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί σήμερα ένα απο τα βασικότερα κλειδιά για την επιτυχία ενός οργανισμού παροχής φροντίδας υγείας αφού ως συστήματα και ως οργανιμοί δεν βασίζονται στην επιστροφή του πελάτη για αύξηση του κύκλου των εργασιών τους αλλά στην επίτευξη ποιότητας στις υπηρεσίες που παρέχουν. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Επιπρόσθετα διερευνήθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών σε σχέση με τα διεθνή δεδομένα και έρευνες. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε το ελληνικό ερωτηματολόγιο EPSS το οποίο δοκιμάστηκε μέσω πιλοτικής εφαρμογής. Η επιλογή του δείγματος έγινε μέσω τυχαίας συστηματικής δειγματοληψίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 150 ασθενείς οι οποίοι πήραν εξιτίριο κατλα την περίοδο που διάρκεσε η έρευνα τόσο σε παθολογικά όσο και χειρουργικά τμήματα (συμπεριλαμβανομένων ειδικοτήτων). Στα αποτελέσματα ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 93% έμεινε ικανοποιημένο απο τη συνολική φροντίδα υγείας που έλαβε. Διαφάνηκε επίσης ότι οι νέοι και οι ηλικιωμένη παρουσιάζουν παρόμοια ποσοστά ικανοποίησης, εκτός απο το φαγητό. Επίσης καταδεικνύεται ότι ο τρόπος εισαγωγής, οι προηγούμενες εισαγωγές, η βελτίωση της κατλαστασης υγείας και η υποβολή σε χειρουργική επέμβαση είναι παράγοντες που επηρεάζουν την αντιλαμβανόμενη ικανοποίηση. Απο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά φαίνεται ότι το φύλο, η εκπαίδευση και η οικογενειακή κατάσταση δεν διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική κατάσταση.Συμπερασματικά η έρευνα κατέδειξε υψηλά επίπεδα ικανοποίησης ακόμη και σε ομάδες χαρακτηριστικών όπου άλλες διεθνείς έρευνες έδειξαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Αυτό είναι σημαντικό στη βαθύτερη μελέτη των πεποιθήσεων και των αντιλήψεων που πιθανόν να διακατέχουν τους Κύπριους μέσα στα πλαίσια της κουλτούρας τους.
For the succes of a health care services organization, nowadayw a key component is required tha is patients satisfaction because as systems and as organizations do nto depend on patients comeback for the increase of its workload but depend on the achiement of quality for the services offered. The purpose of the research in the investigation of inpatients of Nicosia General Hospital satisfaction from the health care offered. Moreover the factors affecting patients satisfaction were evaluated in relation to the international data research. The research was conducted using the EPSS, a Greek questionnaire, which was tested through a pilot study. The sample was chosen through random systematic sampling. The sample consistent of 150 inpatients, who were discharged during the research period from Medical and Surgical Units (including speciality units). The results showed a big percentage (93%) of the patients being satisfied by the total healthcare they receivrd. It was also shown that young and old paticipants have similar satisfaction percentages, except from the food offered. In addition the factors tha proved to affect satisfaction are admission pathways, the times admitted, the improvement of health condition and whether they have undergone operation. Concerning the demographic characteristics it is apparent that gender, education and marital status do not have any crucial role in total satisfaction. Concluding the research showed high levels of satisfaction even in groups that international research showed different result. Thus further and deeper study of the beliefs and attitudes of Cypriots, within their cultural framewok should be done.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.


Ικανοποίηση ασθενών
Quality of health services
Ποιότητα υπηρεσιών υγείας
Patients satisfaction





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.