Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας του σχολικού εγχειριδίου Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Γ' Γυμνασίου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Open University of Cyprus   

Αποθετήριο :
Digital Repository Kipseli   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας του σχολικού εγχειριδίου Αρχαία Ελληνική Γλώσσα της Γ' Γυμνασίου

Μαντζάνας, Κωνσταντίνος

Mantzanas, Constantinos
Ζέκας, Χριστόδουλος

Μεταπτυχιακή Διατριβή

2015-07-22T10:23:19Z
2015-07-22
2015-05


Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας του σχολικού εγχειριδίου "Αρχαία Ελληνική Γλώσσα" της Γ' Γυμνασίου. Ειδικότερα, θα ασχοληθούμε με το πρώτο μέρος κάθε ενότητας το οποίο αποτελείται απο εισαγωγικό σημείωμα, κείμενο ερμηνευτικά σχόλια, γλωσσικά σχόλια και ερωτήσεις κατανόησης. Στόχος της εργασίας είναι να εξακριβώσουμε κατά πόσο το πρώτο μέρος απο τις δώδεκα συνολικά ενότητες είναι κατάλληλο διδακτικά. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα εξετάσουμε το βαθμό στον οποίο οι διδακτικές πρακτικές του παρόντος εγχειριδίου είναι συμβατές τόσο με τη σύγχρονη όσο και με την παραδοσιακή μεθοδολογία που ακολουθείται στη διδασκαλία των κλασικών γλωσσών και κατά πόσο αυτές οι πρακτικές συμβάλλουν σε μια αποτελεσματική επαφή των μαθητών με την αρχαία ελληνική γλώσσα. Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι η εξής: Ελέγχουμε α) αν η τακτική του βιβλίου ανταποκρίνεται στις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, β) αν όσα υπάρχουν στο βιβλίο λαμβάνουν υπόψη το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών, και γ) την καταλληλότητα διασύνδεσης των επιμέρους τμημάτων του Α' μέρους. Σύμφωνα λοιπόν με την παραπάνω μελέτη, συμπεραίνουμε ότι το Α' μέρος του εγχειριδίου δεν υπηρετεί παρά μόνο περιστασιακά τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που καταδεικνύουν οτι δεν ακολουθείται η κειμενοκεντρική μέθοδος και δεν έχουμε ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ενώ για πολλά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενακατά τη διδασκαλία του κειμένου το βιβλίο δε φαίνεται να λαμβάνει υπόψη το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών.
Das Ζiel der vorliegenden Dissertation ist die Auswertung der Unterrichtsmethode vom Lehrbuch “Altgriechische Sprache der dritten Klasse des griechischen Gymnasiums“. Insbesondere beschäftigen wir uns mit dem ersten Teil jeder Lektion. Dieser Teil besteht aus Vorrede, Text, Kommentare, sprachliche Anmerkungen und Fragen zu dem Inhalt der Texte. Die Bedeutung dieser Arbeit ist zu überprüfen, ob der erste Teil der gesamten zwölf Module für die Lehre geeignet ist. Zu diesem Zweck stellen wir fest, inwiefern die Unterrichtspraktiken in diesem Handbuch sowohl der modernen als auch der traditionellen Methode, die bei der Lehre der klassischen Sprachen benutzt wird, entsprechen. Zusätzlich stellen wir fest, ob diese Lernmethoden zu einem effizienten Kontakt der Schüler zu der altgriechischen Sprache beitragen. Die Methode ist folgende: Wir stellen fest a) ob die Unterrichtsmethode dem offiziellen Lehrplan entspricht, b) ob die bisherigen Kenntnisse der Schüler berücksichtigt werden, und c) wie alle Teile des ersten Abschnittes der Lektion verbunden sind. Nach dieser Studie, die durchgeführt wurde, kommen wir zum Schluss, dass der erste Teil des Handbuches in mehreren Fällen die Lehre der altgriechischen Sprache nicht dient. Es gibt viele Fälle, in denen kein groβer Wert auf den Text gelegt wird und es keine Entwicklung des kritischen Denkens gibt, während das Buch, bei der Lehre des Textes, zu den vielen grammatischen und syntaktischen Phänomenen den kognitiven Hintergrund der Schüler nicht zu berücksichtigen scheint.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.


Αξιολόγηση διδακτικής μεθοδολογίας
Evaluation of teaching methodology


info:eu-repo/semantics/closedAccess




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.