Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/ouc   

Repository :
Digital Repository Kipseli   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας

Καραστεργιοπούλου, Αικατερίνη

Καζαντζίδης, Γεώργιος
Karastergiopoulou, Aikaterini

Μεταπτυχιακή Διατριβή

2015-08-20
2015-08-20T05:43:30Z
2015-08-19
2015-05


Στο πρώτο κεφάλαιο προσπαθώ να εξηγήσω τη σημασία που έχει η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας από την ύστερη αρχαιότητα ως τις μέρες μας. Τα ελληνικά Προγράμματα Σπουδών προσπάθησαν να συμπεριλάβουν τις σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους οι οποίες αναδείχθηκαν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αλλά όχι με τόσο μεγάλη επιτυχία. Οι μαθητές εξακολουθούν να αποστηθίζουν το μάθημα για να καταφέρουν να περάσουν στις εξετάσεις. Προσπαθώ να εντοπίσω τα σημεία εκείνα τα οποία δυσκολεύουν το έργο του εκπαιδευτικού, πρώτα μέσα από τις ασαφείς διατυπώσεις και οδηγίες των Προγραμμάτων Σπουδών και έπειτα μέσα από τη δομή και τη σύνθεση των εγχειριδίων Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Στο δεύτερο κεφάλαιο σχεδιάζω ένα διδακτικό σενάριο ακολουθώντας τις οδηγίες των προγραμμάτων αλλά και των μεθόδων διδασκαλίας οι οποίες αναφέρονται. Τοποθετώ τους μαθητές στο επίκεντρο και προσπαθώ να εντοπίσω τους οποιοσδήποτε προβληματισμούς μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Προσπαθώ να συμπεριλάβω πιθανά τεχνολογικά μέσα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά και έξω από την αίθουσα και προτείνω τη μέθοδο του θεάτρου με κούκλες για να μπορέσουν οι μαθητές να εμβαθύνουν στο μάθημα με έναν πιο διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.
In the first chapter I give a brief account of the history of Ancient Greek Language teaching to date. The Greek curricula attempted to adapt modern scientific teaching methods introduced in Europe and in the USA. Nevertheless, Greek students still fail to learn appropriately. Subsequently, I show that the teachers are provided with nonexplicit instructions by the Greek curricula and that the teaching material is arranged inappropriately in the student Ancient Greek Language textbooks. In the second chapter I present a lesson plan according to the instructions given by the curriculum based on the scientific teaching methods mentioned. I try to make all students involved and to include aspects of the technology available during and after the lesson. To make the lesson more pleasant and the students more engaged I recommend puppet theater.


Αρχαία Ελληνική Γραμματεία -- Εκπαίδευση
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα -- Εκπαίδευση
Ancient Greek Language -- Education


info:eu-repo/semantics/closedAccess




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)