Τα αρνητικά ηθοτικά επιχειρήματα στις κυπριακές τηλεμαχίες

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/ouc   

Repository :
Digital Repository Kipseli   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Τα αρνητικά ηθοτικά επιχειρήματα στις κυπριακές τηλεμαχίες

Κολοβός, Κυριάκος

Σαμαράς, Αθανάσιος
Kolovos, Kyriakos

Μεταπτυχιακή Διατριβή

2015-08-26
2015-06
2015-08-26T10:23:55Z


The present thesis studies the relation between negativity and ethos in composition of negative ethotic argument (ad hominem). Negativity, as a phenomenon of political communication, reacts on participations’ ethos during a conversation. Negative ethotic arguments are forms of rhetorical strategy which are used in order to deconstruct opponent’s ethos. Debate is a modern form of political communication which combines participation of journalists and politicians. Antagonism among candidates during a debate, may conclude to rhetorical attacks. Rhetorical attacks focus on an opponent’s ethos or his circumstances are organized in negative ethotic arguments; their analysis decodes, generally, rhetorical strategies that politicians develop against their opponents. The case study of the seven presidential debates of 2008 and 2013 elections in Cyprus, using negative ethotic arguments, simultaneously correlates with the results of Cyprus’ experience together with the findings of foreign research analyzing Cyprus’ political communication.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.
Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σχέση του αρνητισμού και του ήθους στη σύναψη του αρνητικού ηθοτικού επιχειρήματος (ad hominem). Ο αρνητισμός, ως φαινόμενο της πολιτικής επικοινωνίας, επιδρά στο ήθος των συμμετεχόντων σε μία συζήτηση. Μορφή ρητορικής στρατηγικής, που στόχο έχει να πλήξει το ήθος του αντιπάλου, είναι τα αρνητικά ηθοτικά επιχειρήματα. Σύγχρονη έκφανση πολιτικής επικοινωνίας, η οποία συνδυάζει συμμετοχή δημοσιογράφων και πολιτικών, είναι οι τηλεμαχίες. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων, κατά τη διάρκεια μιας τηλεμαχίας, μπορεί να καταλήξει σε εκατέρωθεν ρητορικές επιθέσεις. Οι προσωπικές επιθέσεις που εστιάζονται στο ήθος του αντιπάλου ή στην προσωπική του κατάσταση οργανώνονται στα αρνητικά ηθοτικά επιχείρημα των οποίων η ανάλυση αποκρυπτογραφεί τις εν γένει στρατηγικές ρητορικής που αναπτύσσουν οι πολιτικοί κατά των αντιπάλων τους. Η περιπτωσιολογική μελέτη των επτά τηλεμαχιών, των κυπριακών προεδρικών εκλογών, του 2008 και του 2013, με μονάδα καταγραφής τα αρνητικά ηθοτικά επιχειρήματα, συσχετίζει τα αποτελέσματα της κυπριακής εμπειρίας με ευρήματα ερευνών που διενεργήθηκαν στην αλλοδαπή, αναλύοντας ταυτόχρονα το πεδίο της κυπριακής πολιτικής επικοινωνίας.


Political communication -- Negativity phenomenon
Πολιτική επικοινωνία -- Φαινόμενο αρνητισμού


info:eu-repo/semantics/closedAccess




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)