Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακή εκπαίδευση: Στοχεύοντας στην καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος

This item is provided by the institution :
Institute of Educational Policy   

Repository :
Mentoras  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακή εκπαίδευση: Στοχεύοντας στην καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος (EL)

Papadimitriou, Sofia Theodor

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-16


Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο αποτελεί πλέον ένα αναγκαίο αγαθό για όλους/ες, όπως είναι η πρόσβαση στο πόσιμο νερό ή στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας. Η έννοια του ψηφιακού χάσματος αποκτά ιδιαίτερη σημασία δεδομένου ότι αυξάνονται οι πολίτες με έλλειψη γνώσεων και δεξιοτήτων αξιοποίησης του Διαδικτύου αλλά και συχνά χωρίς καν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Το ψηφιακό χάσμα δημιουργεί όρους αποκλεισμού, οδηγεί σε έλλειμμα δημοκρατίας, καθώς δεν επιτρέπει την ίση πρόσβαση στους πολίτες. Το άρθρο μελετά τον σημαντικό ρόλο του ψηφιακού γραμματισμού και της ψηφιακής εκπαίδευσης στην καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος και στη διασφάλιση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στα διαδικτυακά περιβάλλοντα. Ο ψηφιακός γραμματισμός αποτελεί μία καθοριστικής σημασίας επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με σκοπό την ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων και γνώσεων των πολιτών για την πλήρη συμμετοχή τους στον ψηφιακό κόσμο μέσα από ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης. (EL)


γραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας (EL)
ψηφιακό χάσμα (EL)
πολιτειότητα (EL)
ψηφιακή εκπαίδευση (EL)
πολίτης (EL)
Ψηφιακός γραμματισμός (EL)

Greek

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 6-28 (EL)
Mentor; Vol. 22 No. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 6-28 (EN)

Copyright (c) 2024 Mentor (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)