Διερεύνηση στερεοτυπικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την καινοτομικότητα και την αποτελεσματικότητα σε σχέση με το φύλο και την ηλικία τους

This item is provided by the institution :
Institute of Educational Policy   

Repository :
Mentoras  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση στερεοτυπικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την καινοτομικότητα και την αποτελεσματικότητα σε σχέση με το φύλο και την ηλικία τους (EL)

Ευστάθιος, Ξαφάκος
Σταυρόπουλος, Βασίλειος
Βάσιου, Αικατερίνη
Τζίκα, Βασιλική
Σταυριανουδάκη, Αλεξάνδρα
Καλδή, Σταυρούλα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-16


Η παρούσα μελέτη διερευνά τις στερεοτυπικές αντιλήψεις 161 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αποτελεσματικότητα και την καινοτομικότητα σε σχέση με το φύλο και την ηλικία τους μέσω ενός ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι μισοί συμμετέχοντες θεωρούν τους νεότερους εκπαιδευτικούς περισσότερο καινοτόμους σε σχέση με τους μεγαλύτερους, ενώ ένα μικρό ποσοστό θεωρεί τις γυναίκες εκπαιδευτικούς περισσότερο καινοτόμες. Αναφορικά με την αποτελεσματικότητα, δεν υπάρχει συμφωνία στο ότι οι νεότεροι ή οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, ούτε υπήρξε διαφοροποίηση σε σχέση με το φύλο. Τέλος, ο έλεγχος πιθανών διαφοροποιήσεων έδειξε ότι οι νεότεροι εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές δηλώνουν ότι γενικά οι πιο νέοι είναι πιο καινοτόμοι σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ στατιστικά σημαντική σχέση βρέθηκε τόσο ανάμεσα στην ηλικία και την αποτελεσματικότητα των νεότερων εκπαιδευτικών όσο και ανάμεσα στο φύλο και την αποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα συζητούνται αποσκοπώντας στην άρση των στερεοτυπικών αντιλήψεων σχετικά με την ηλικία και το φύλο στο εργασιακό περιβάλλον των εκπαιδευτικών. (EL)


Greek

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 175-202 (EL)
Mentor; Vol. 22 No. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 175-202 (EN)

Copyright (c) 2024 Mentor (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)