Διδάσκοντας λογοτεχνία με σώματα κειμένων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής   

Αποθετήριο :
Μέντορας  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διδάσκοντας λογοτεχνία με σώματα κειμένων (EL)

Φραγκάκη, Γεωργία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-16


Στο άρθρο παρουσιάζεται η υφολογία σωμάτων κειμένων, μια γλωσσολογική προσέγγιση στην ανάλυση της λογοτεχνίας, και οι εφαρμογές της στη διδασκαλία των λογοτεχνικών κειμένων. Στη συνέχεια προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι με τους οποίους μαθητές και μαθήτριες μπορούν να προσεγγίσουν το ύφος τριών ποιητών ως συνδυασμό των γλωσσικών τους επιλογών με εργαλεία της υφολογίας σωμάτων κειμένων. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τη μελέτη λέξεων που εμφανίζονται μία μόνο φορά (άπαξ λεγόμενα) στο έργο του Κωστή Παλαμά «Οι χαιρετισμοί της Ηλιογέννητης (Από το τραγούδι του Ήλιου)» και στη συνέχεια τη μελέτη συνάψεων σε ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη και του Τίτου Πατρίκιου. Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σχετικά εύκολο να εφαρμοστούν στην τάξη από τους/τις εκπαιδευτικούς. (EL)


άπαξ λεγόμενα (EL)
λογοτεχνία (EL)
ποίηση (EL)
συνάψεις (EL)
υφολογία σωμάτων κειμένων (EL)

Ελληνική γλώσσα

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 89-117 (EL)
Mentor; Vol. 22 No. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 89-117 (EN)

Copyright (c) 2024 Mentor (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.