Διδάσκοντας λογοτεχνία με σώματα κειμένων

This item is provided by the institution :
Institute of Educational Policy   

Repository :
Mentoras  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διδάσκοντας λογοτεχνία με σώματα κειμένων (EL)

Φραγκάκη, Γεωργία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-16


Στο άρθρο παρουσιάζεται η υφολογία σωμάτων κειμένων, μια γλωσσολογική προσέγγιση στην ανάλυση της λογοτεχνίας, και οι εφαρμογές της στη διδασκαλία των λογοτεχνικών κειμένων. Στη συνέχεια προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι με τους οποίους μαθητές και μαθήτριες μπορούν να προσεγγίσουν το ύφος τριών ποιητών ως συνδυασμό των γλωσσικών τους επιλογών με εργαλεία της υφολογίας σωμάτων κειμένων. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τη μελέτη λέξεων που εμφανίζονται μία μόνο φορά (άπαξ λεγόμενα) στο έργο του Κωστή Παλαμά «Οι χαιρετισμοί της Ηλιογέννητης (Από το τραγούδι του Ήλιου)» και στη συνέχεια τη μελέτη συνάψεων σε ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη και του Τίτου Πατρίκιου. Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σχετικά εύκολο να εφαρμοστούν στην τάξη από τους/τις εκπαιδευτικούς. (EL)


άπαξ λεγόμενα (EL)
λογοτεχνία (EL)
ποίηση (EL)
συνάψεις (EL)
υφολογία σωμάτων κειμένων (EL)

Greek

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 89-117 (EL)
Mentor; Vol. 22 No. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 89-117 (EN)

Copyright (c) 2024 Mentor (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)