Επιδράσεις από την αντιστροφή της μάθησης στη φυσική αγωγή: επισκόπηση ερευνών

This item is provided by the institution :
Institute of Educational Policy   

Repository :
Mentoras  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Επιδράσεις από την αντιστροφή της μάθησης στη φυσική αγωγή: επισκόπηση ερευνών (EL)

Τσακιρίδης, Θεοφάνης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-16


Η τεχνολογία ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην εκπαίδευση, δημιουργώντας νέα παιδαγωγικά μοντέλα. Ένα από αυτά είναι και η αντιστροφή της μάθησης. Το μοντέλο αυτό επεκτείνει την ενεργή μάθηση κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, η οποία ευθυγραμμίζεται, σε υψηλό βαθμό, με την κίνηση που αποτελεί το θεμέλιο του μαθήματος της φυσικής αγωγής. Λόγω της σχετικής καινοτομίας του μοντέλου αυτού, σκοπός της επισκόπησης αυτής είναι να διερευνήσει τις επιδράσεις της αντίστροφης μάθησης στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Συνολικά, από τις μελέτες που εξετάστηκαν, οι περισσότερες ανέφεραν πως η αντίστροφη μάθηση επηρέασε θετικά την παρακίνηση και βελτίωσε το παρεχόμενο μάθημα μέσω της αύξησης του ενεργού χρόνου συμμετοχής των μαθητών σε σωματικές δραστηριότητες. Άλλες μελέτες κατέδειξαν τη δυνατότητά της να υποστηρίξει τη μάθηση στον γνωστικό και κινητικό τομέα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων φυσικής αγωγής στο σχολείο, καθώς και τη δυνατότητα αύξησης της αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικού. Τέλος, κάποιες άλλες κατέδειξαν το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτού του παιδαγωγικού μοντέλου έναντι του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω έρευνα προκειμένου να υπάρξουν ασφαλέστερα συμπεράσματα. Συμπερασματικά, η χρήση της αντίστροφης μάθησης στη φυσική αγωγή φαίνεται να έχει θετική επίδραση στις μεταβλητές που εξετάστηκαν. (EL)


αντίστροφη μάθηση (EL)
φυσική αγωγή (EL)
παρακίνηση (EL)
συμμετοχή (EL)

Greek

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 148-174 (EL)
Mentor; Vol. 22 No. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 148-174 (EN)

Copyright (c) 2024 Mentor (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)