Ἀπὸ τὴ μνήμη γιὰ τὸν πόλεμο στὸν πόλεμο γιὰ τὴ μνήμη

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Μνήμων  | ΕΚΤ eJournals
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)
Ἀπὸ τὴ μνήμη γιὰ τὸν πόλεμο στὸν πόλεμο γιὰ τὴ μνήμη (EN)

ΤΕΝΕΚΕΤΖΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ν.

The experience of the 20th century changed forever the relationship which societies and individuals had with their past. Memory, or rather the historical memory, is a reality, a process, which includes works of art as well. The memory of the Second World War, its construction, reproduction, and representation, was expanded dramatically during the postwar era and played an important role in the social and political life. What had began as a common experience transformed quickly, within the context of Cold War, into a conflict over memory, a conflict with different causes, different aspirations and different goals; a coflict over the character and content of this memory, a conflict for the dominance of one memory over another, which finally would take an artistic form as well. The plurality of the artistic expression in the public monumental practice confirms the substantial divergence of the interpretation of the war between different social and ethnic groups in the divided European Continent. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού (EMNE) (EL)
Society for the Study of Modern Hellenism (EN)

Μνήμων

2011-10-18


Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού / Society for the Study of Modern Hellenism (EL)

1105-3917
2241-7524
Μνήμων; Vol 29 (2008); 275-295 (EL)
Mnimon; Vol 29 (2008); 275-295 (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.