Διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών για τη διδακτική τους αυτοαποτελεσματικότητα πριν και μετά την πρακτική τους άσκηση

This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Nemertes   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Investigating self-efficacy perceptions' of the students of the Department of Primary Education of the University of Patras (EL)
Διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών για τη διδακτική τους αυτοαποτελεσματικότητα πριν και μετά την πρακτική τους άσκηση (EL)

Κοτσανά, Βασιλική

Πούλου, Μαρία
Kotsana, Vasiliki
Υφαντή, Αμαλία
Φτερνιάτη, Άννα

Thesis (EL)

2019-08-12T15:44:46Z
2018-07-02


Teachers’ self-efficacy perceptions play an important role in their personal course as teachers, influence their perceptions about teaching and affect students’ self-efficacy perceptions. Early teaching experiences play a role in the formation of teachers’ self-efficacy beliefs. Pre-service teachers’ self-efficacy perceptions have to be high in order to remain in the teaching profession and being effective as teachers. In this study we investigate pre-services’ teachers teaching self-efficacy perceptions before and after teaching practice experiences as well as the sources that formed them. Thirty (30) fourth year student teachers of the Department of Primary Education of the University of Patras participated in this study. For our data collection we used TSES inventory and semi-structure interviews. It was found that pre-service teachers had a high sense of teaching self efficacy before teaching practice that increased at the end of their teaching practice, especially in student engagement. They felt troubled managing disruptive behavior and in using personalized interventions. Verbal/social persuasion was their main source of information in order to form their self-efficacy perceptions according to mastery experiences. Mentor teachers were acknowledged as being an important factor as well. (EL)
Το αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών παίζει ρόλο στην προσωπική τους πορεία ως εκπαιδευτικοί, επηρεάζει τις πεποιθήσεις τους για την εκπαιδευτική διαδικασία και συνδέεται με τη διαμόρφωση του αισθήματος αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών. Οι πρώτες εμπειρίες διδασκαλίας παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση του αισθήματος αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Οι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων πρέπει να έχουν υψηλό αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας προκειμένου να παραμείνουν στο επάγγελμα και να είναι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί. Η παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών για τη διδακτική τους αυτοαποτελεσματικότητα πριν και μετά την πρακτική τους άσκηση καθώς και τις πηγές πληροφόρησης που τη διαμορφώνουν. Στην έρευνά μας πήραν μέρος 30 τεταρτοετείς φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήσαμε το ερωτηματολόγιο «Διδακτικής Αυτοαποτελεσματικότητας» και ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα, είχαν υψηλό αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας πριν την πρακτική άσκηση, το οποίο αυξήθηκε μετά την πρακτική. Ιδιαίτερα υψηλό αίσθημα είχαν σε θέματα εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Τους προβλημάτισε ωστόσο η διαχείριση διασπαστικών συμπεριφορών και οι εξατομικευμένες παρεμβάσεις. Είχαν υψηλό αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας σε τεχνικές πρόληψης διασπαστικών συμπεριφορών. Ως σημαντικότερη πηγή πληροφόρησης για τη διαμόρφωση του αισθήματος αυτοαποτελεσματικότητας αναφέρουν τη λεκτική-κοινωνική πειθώ και τις άμεσες προσωπικές εμπειρίες, ενώ αναδείχτηκε ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος του μέντορα/εκπαιδευτικού. (EL)


Πρακτική άσκηση (EL)
Εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί (EL)
Αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας (EL)
Πηγές αυτοαποτελεσματικότητας (EL)
Mentor (EL)
Pre-service teachers (EL)
Sources of self-efficacy (EL)
Μέντορας (EL)
371.100 19 (EL)
Self-efficacy perceptions (EL)
Teaching practice (EL)


0 (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)