Ψηφιακές και υπολογιστικές συντεταγμένες : προς μια ερμηνεία της εισαγωγής της ψηφιακής σχεδίασης και του υπολογιστικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Digital and computational coordinates : towards an interpretation of the introduction of digital and computational design in architectural education (EL)
Ψηφιακές και υπολογιστικές συντεταγμένες : προς μια ερμηνεία της εισαγωγής της ψηφιακής σχεδίασης και του υπολογιστικού σχεδιασμού στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση (EL)

Παπαμανώλης, Αντώνιος

Πετρίδου, Βασιλική
Λιάπη, Αικατερίνη
Μάρδα, Νέλλη
Ζαβολέας, Ιωάννης
Πανέτσος, Γεώργιος
Vermisso, Emmanouil
Papamanolis, Antonis
Γιαννούδης, Σωκράτης


2020-10-08T11:40:14Z
2018-06-28


At the dawn of the new millennium, the field of architecture is entering a new “Digital” age, that can be paralleled with the “New Age” of the Industrial Revolution of the beginning of the 20th Century. The introduction of the Digital Electronic Computer – as the avatar of the “Digital” - in architectural design influence not only “how” but “what” we design. This fact raises issues that transcend the level of practical application and becomes an existential search for architecture in the 21st century. In other words, Computer Assisted Architectural Design (C.A.A.D) is not merely a design methodology. It questions the very way in which we understand architecture. This “paradigm shift” constitutes a challenge for architectural education strategies. The new -digital – design tools and the new – computational – design methods shape new teaching frameworks. At the same time, the theoretical implications of the introduction of the Digital Electronic Computer in architecture lead to the reexamination of consolidated approaches to architectural pedagogy. By changing the “how” and the “what” of architectural design, the Digital Electronic Computer affects – on multiple levels- the “how” and the “what” of architectural education. The present research begins by considering the broader changes in the field of architecture caused by the introduction of the Digital Electronic Computer. Salient issues relating both to the origins of C.A.A.D. as well as to the state of the modern field of “Digital Architectures” are examined. Based on these issues, the challenges facing architectural educational strategies regarding the integration of the Digital Electronic Computer in the teaching process are presented and analyzed. The main issue researched is how the teaching of C.A.A.D affects contemporary architectural pedagogical approaches. Goal of the research is outlining a conceptual model to aid in investigating the interaction between C.A.A.D. and the architectural education process. Due to the influence exerted by the Digital Electronic Computer on the process as well as on the result of the design process, this investigation is crucial in order to better understand how the new medium is introduced in architectural teaching. The proposed conceptual model of the role and importance of C.A.A.D in the educational process can aid in defining new pedagogical approaches where C.A.A.D. is recognized as an integral part of a broader strategy of architectural teaching. (EL)
Η νέα χιλιετία βρίσκει το πεδίο της αρχιτεκτονικής να εισέρχεται σε μια “Ψηφιακή” εποχή, την οποία μπορούμε – τηρουμένων των αναλογιών – να παραλληλίσουμε με την “Νέα Εποχή” της Βιομηχανικής Επανάστασης των αρχών του 20ου αιώνα. Η εισαγωγή του Ψηφιακού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή – ως φορέα του “Ψηφιακού” - στην αρχιτεκτονική σχεδίαση και σχεδιασμό επηρεάζει όχι μόνο το “πώς” αλλά και το “τι” σχεδιάζουμε. Το γεγονός αυτό εγείρει ζητήματα τα οποία διαφεύγουν από το επίπεδο της πρακτικής και αποκτούν μια διάσταση υπαρξιακής αναζήτησης στην αρχιτεκτονική του 21ου αιώνα. Με άλλα λόγια ο Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή ( Computer Assisted Architectural Design – C.A.A.D.) δεν εξαντλείται στην διατύπωση μιας σχεδιαστικής μεθοδολογίας. Θέτει υπό αμφισβήτηση τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την αρχιτεκτονική. Αυτή η “αλλαγή παραδείγματος” αποτελεί πρόκληση για τις στρατηγικές αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Τα νέα εργαλεία – ψηφιακά - σχεδίασης και οι νέες – υπολογιστικές - μεθοδολογίες σχεδιασμού διαμορφώνουν νέα πλαίσια διδασκαλίας. Ταυτόχρονα, οι θεωρητικές προεκτάσεις της εισαγωγής του Ψηφιακού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στην αρχιτεκτονική αποτελούν πρόκληση για τις παγιωμένες προσεγγίσεις στην αρχιτεκτονική διαπαιδαγώγηση. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, αλλάζοντας το “πως” και το “τι” της αρχιτεκτονικής διαδικασίας επηρεάζει ποικιλοτρόπως το “πως” και το “τι” της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης. Αφετηρία της παρούσας έρευνας είναι οι ευρύτερες αλλαγές τις οποίες επιφέρει στο πεδίο της αρχιτεκτονικής η εισαγωγή του Ψηφιακού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Διερευνά τόσο τις ιστορικές καταβολές του C.A.A.D. όσο και το πως διαμορφώνεται το σύγχρονο πεδίο των “Ψηφιακών Αρχιτεκτονικών”. Στην συνέχεια παρουσιάζονται και αναλύονται οι προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι στρατηγικές αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης σε ότι αφορά στην ενσωμάτωση του Ψηφιακού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πως δηλαδή η διδασκαλία C.A.A.D. διαμορφώνει τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Στόχος της έρευνας είναι η άρθρωση ενός εννοιολογικού μοντέλου το οποίο θα βοηθήσει στη διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ του C.A.A.D. και της αρχιτεκτονικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δεδομένης της επίδρασης την οποία ασκεί ο Ψηφιακός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής στην διαδικασία και στο αποτέλεσμα του σχεδιασμού, η διερεύνηση αυτή είναι κρίσιμη ώστε να γίνει καλύτερα κατανοητό το πως το νέο μέσο εντάσσεται στην αρχιτεκτονική διδασκαλία. Το προτεινόμενο εννοιολογικό μοντέλο του ρόλου και της σημασίας του C.A.A.D. στην εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί να βοηθήσει στην κατάρτιση παιδαγωγικών προσεγγίσεων όπου το C.A.A.D. αναγνωρίζεται ως αναπόσπαστο στοιχείο μιας ευρύτερης στρατηγικής αρχιτεκτονικής διδασκαλίας. (EL)


Αρχιτεκτονική εκπαίδευση (EL)
Digital architectures (EL)
720.284 (EL)
Computational design (EL)
Ψηφιακή αρχιτεκτονική (EL)
Υπολογιστικός σχεδιασμός (EL)
Architectural education (EL)


12 (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.