Αξιολόγηση υπηρεσιών: έρευνα χρηστών της ΒιΒλιοθήκης και Υπηρεσίας Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Νημερτής
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Αξιολόγηση υπηρεσιών: έρευνα χρηστών της ΒιΒλιοθήκης και Υπηρεσίας Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών

Κορφιάτη, Μαρίνα
Γεωργίου, Παναγιώτης

Korfiati, Marina
Georgiou, Panagiotis

The Library & Information Service (LIS) of the University of Patras conducted a user survey between April & May 1999, for services quality evaluation purposes. For this reason special questionnaire forms were sent out to a stratified random sample of academic and research staff, postgraduate and undergraduate students, with respect to their affiliation and department. The sample represents 10% of the academic and research staff as well as the postgraduate students, and a percentage of less than 3% of the undergraduate students. Returns of each category were weighted according to its relative size within the total population. This method has been adopted, instead of an open and volunteer survey, in order to ensure a higher degree of accuracy in results. The basic objectives of the survey were to collect data about: • Users' awareness for LIS's in situ and electronic services, • Use of these services. and "•"Service quality. Survey results, concerning the US in situ services, have shown that 60-100% of the respondents are aware of the 8 out of the total 13 LIS in situ services referred in the questionnaire, while the equivalent percentage for the rest of the services is less than 60%, The reason for this difference is that the specific services are either new or expert thus referring to a smaller target group of users. As far as the use of the services is concerned, results have shown a difference of 20% between awareness and use, meaning that 20% less respondents use these services although they are aware of them. As far as the service quality concerns the majority of the respondents rated the 80% of LIS in situ services between enough and very satisfactory. Concerning the LIS electronic services, results have shown that less than 50% of respondents are aware of these services. This relative low rate is due to the fact that all of these services are recent and users didn't have enough time to get familiar with them. As far as the use of the services is concerned, results have shown a small difference of about 3% between awareness and use, meaning that about 3% less users use these services although they are aware of them. Although this difference is practically small, it is usually due to the lack of the appropriate equipment or facilities {PCs, network connection etc.). As far as the service quality is concerned, the majority of the respondents rated all LIS electronic services between enough and very satisfactory.
Η Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών πραγματοποί­ησε έρευνα χρηστών, με τη μέθοδο του ε­ρωτηματολογίου, για τη συλλογή δεδομέ­νων που αφορούν στην αξιολόγηση των υ­πηρεσιών της. Πα την έρευνα αυτή, η οποία διεξήχθη τον Απρίλιο και Μάιο του 1999, επιλέχθηκε τυχαίο δείγμα πληθυσμού, ανά ιδιότητα, του Πανεπιστημίου Πατρών. Η διεξαγωγή της έρευνας σε τυχαίο δείγμα πληθυσμού και όχι σε εθελοντές χρήστες αποσκοπεί στη στατιστική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και στη διάγνωση της τρέ­χουσας πραγματικότητας. Το δείγμα αιπό αντιπροσωπεύει το 10% των μελών του Δι­δακτικού και Ερευνητικού προσωπικού, των μεταπτυχιακών φοιτητών και των φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών. Βασικός σκοπός της έρευνας είναι: • Να συλλεχθούν πληροφορίες σχετικά με τη γνώση των υπηρεσιών, επιτόπιων και ηλεκτρονικών, που παρέχει η ΒΥΠ, • Να συλλεχθούν πληροφορίες σχετικά με τη χρήση αυτών των υπηρεσιών, και • Να συλλεχθούν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα τους, έτσι όπως αυτή εκτιμάται από τους ίδιους τους χρήστες της ΒΥΠ. Τα αποτελέσματα της έρευνας, όσον α­φορά στη γνώση των επιτόπιων υπηρε­σιών, έδειξαν ότι: Από τις 13 επιτόπιες υ­πηρεσίες, που αναφέρονται στο ερωτημα­τολόγιο, το 60-100% των ερωτηθέντων γνωρίζει την ύπαρξη των 8 υπηρεσιών, ε­νώ ποσοστό μικρότερο του 60% γνωρίζει τις άλλες 5. Η αιτία είναι ότι ορισμένες υ­πηρεσίες είναι σχετικά νεότερες ή περισ­σότερο εξειδικευμένες, οπότε από τη φύ­ση τους απευθύνονται σε μικρότερη μερί­δα χρηστών. Όσον αφορά στη χρήση, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει μία α­πόκλιση της τάξεως του ?, κατά μέσο ό ρο, σύμφωνα με την οποία, μικρότερος α­ριθμός ερωτηθέντων χρησιμοποιεί κάθε μία από αυτές τις υπηρεσίες, ενώ τις γνω­ρίζει. Σε ορισμένες από αυτές τις υπηρε­σίες η παραπάνω απόκλιση οφείλεται στο γεγονός ότι αυτές μπορούν να χρησιμο­ποιηθούν ή ενδιαφέρουν μόνο μία μερίδα χρηστών. Όσον αφορά στην ποιότητα τους, τα αποτελέσματα έδειξαν, ότι η πλειοψη­φία των ερωτηθέντων αξιολόγησε το 80% των επιτόπιων υπηρεσιών με μία κλίμακα από αρκετά έως και πολύ ικανοποιητικές. Τα αποτελέσματα της έρευνας, όσον α­φορά στην γνώση των ηλεκτρονικών υπη­ρεσιών, έδειξαν ότι: και τις 5 υπηρεσίες που αναφέρονται στο ερωτηματολόγιο τις γνωρίζει ποσοστό μικρότερο του 50% των ερωτηθέντων. Το σχετικά μικρό αυτό πο­σοστό γνώσης οφείλεται στο γεγονός, ότι στο σύνολο τους αυτές οι υπηρεσίες είναι πολύ πρόσφατες ως προς τη διάθεση τους από τη ΒΥΠ. Η δε χρήση αυτών των υπηρεσιών παρουσιάζει μια απόκλιση της τάξεως του?, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με την οποία μικρότερος αριθμός ερωτηθέ­ντων χρησιμοποιεί κάθε μία από αυτές τις υπηρεσίες, ενώ τις γνωρίζει. Η απόκλιση αυτή οφείλεται στο γεγονός, ότι η χρήση τέτοιων υπηρεσιών απαιτεί κατάλληλες προϋποθέσεις, όπως σύνδεση με το διαδίκτυο, γνώση χρήσης Η/Υ, κλπ. Όσον αφο­ρά στην ποιότητα τους, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων αξιολόγησε το 100% των η­λεκτρονικών υπηρεσιών με μία κλίμακα α­πό αρκετά έως και πολύ ικανοποιητικές.

Conference (paper)

Evaluation
User study
Έρευνα χρηστών
Ποιότητα υπηρεσιών
Quality of services
Αξιολόγηση επίδοσης


8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών: η ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη ως εκπαιδευτική και ερευνητική μονάδα στην 3η χιλιετία

Ελληνική γλώσσα

2009-07-07T08:07:33Z
20/10/1999-22/10/1999





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.