ARLEAN : an augmented reality learning analytics ethical framework

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ARLEAN : an augmented reality learning analytics ethical framework

Christopoulos, Athanasios
Pellas, Nikolaos
Mystakidis, Stylianos
Laakso, Mikko-Jussi

Μυστακίδης, Στυλιανός

2021-07-30
2022-11-15T09:49:18Z


The emergence of the Learning Analytics (LA) field contextualised the connections in various disciplines and the educational sector, acted as a steppingstone toward the reformation of the educational scenery, thus promoting the importance of providing users with adaptive and personalised learning experiences. At the same time, the use of Augmented Reality (AR) applications in education have been gaining a growing interest across all the educational levels and contexts. However, the efforts to integrate LA techniques in immersive technologies, such as AR, are limited and scarce. This inadequacy is mainly attributed to the difficulties that govern the collection and interpretation of the primary data. To deal with this shortcoming, we present the “Augmented Reality Learning Analytics” (ARLEAN) ethical framework, tailored to the specific characteristics that AR applications have, and focused on various learning subjects. The core of this framework blends the technological, pedagogical, and psychological elements that influence the outcome of educational interventions, with the most widely adopted LA techniques. It provides concrete guidelines to educational technologists and instructional designers on how to integrate LA into their practices to inform their future decisions and thus, support their learners to achieve better results.

Επαυξημένη πραγματικότητα
Extended reality
Εκτεταμένη πραγματικότητα
Data mining
Augmented reality
Εξόρυξη δεδομένων
Ethics
Privacy
Μικτή πραγματικότητα
Learning analytics
Μαθησιακή αναλυτική
Mixed reality
Ιδιωτικότητα
Virtual reality
Εικονική πραγματικότητα
Ηθική

Computers

MDPI

Attribution 3.0 United States
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.