This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Nemertes   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εφαρμογές ψηφιακού μάρκετινγκ στον τουρισμό
Digital marketing applications in tourism

Καλλίας, Αναστάσιος

Kallias, Anastasios

2024-05-31T05:19:54Z
2024-05-17


Σε αυτή τη πτυχιακή, αναλύουμε τον αναπτυσσόμενο ρόλο του ψηφιακού μάρκετινγκ στην τουριστική βιομηχανία, και ειδικότερα, μελετάμε τους τρόπους με τους οποίους οι ψηφιακές πλατφόρμες μαζί με τις στρατηγικές μάρκετινγκ επηρεάζουν τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων των καταναλωτών στην ολομέλεια του ταξιδιού. Αυτή η μελέτη χρησιμοποιεί μια προσέγγιση μεικτών μεθόδων που περιλαμβάνει μια διεξοδική βιβλιογραφική ανασκόπηση παράλληλα με την ανάλυση των απαντήσεων των 100 ερωτηθέντων στο ερωτηματολόγιο για να διερευνήσει ορισμένες βασικές πτυχές των εφαρμογών ψηφιακού μάρκετινγκ στην τουριστική βιομηχανία. Οι υπό εξέταση διαστάσεις εστιάζονται κυρίως στον ρόλο της αυθεντικότητας, του οπτικού περιεχομένου, της εξατομίκευσης, της βιωσιμότητας και των ανησυχιών σχετικά με το απόρρητο όσον αφορά τη δέσμευση των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια πολύ έντονη επιθυμία των καταναλωτών να έχουν αυθεντικό και οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο, επομένως, το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες και η αφήγηση ιστοριών είναι σημαντικές πτυχές των στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ. Η έρευνα εν τω μεταξύ τονίζει επίσης την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές προτάσεις και υπηρεσίες λόγω της ανάπτυξης στην ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη. Μια άλλη τάση που διαπιστώθηκε είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα και τις υπεύθυνες επιλογές ταξιδιού, κάτι που συνάδει με ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνία προς την περιβαλλοντική συνείδηση και την ηθική κατανάλωση. Επιπλέον, η έρευνα ασχολείται με τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων και την αναγκαιότητα διαφάνειας στο ψηφιακό μάρκετινγκ προκειμένου να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη μεταξύ του πωλητή και του αγοραστή. Η πτυχιακή προσθέτει στο σημερινό σύνολο γνώσεων παρέχοντας εμπειρικά στοιχεία, τα οποία υποστηρίζουν και επεξεργάζονται τις θεωρητικές συζητήσεις για το ψηφιακό μάρκετινγκ στον τουρισμό. Προσφέρει πρακτικές προτάσεις σε επαγγελματίες του τουριστικού μάρκετινγκ με στόχο να αναπροσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους έτσι ώστε να μπορούν να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους σύγχρονους τουρίστες. Περαιτέρω, η μελέτη υπογραμμίζει επίσης τις κατευθύνσεις για περαιτέρω μελέτη, που μπορεί να περιλαμβάνει άλλες πτυχές που πρέπει να διερευνηθούν στη δυναμική διεπαφή της ψηφιακής τεχνολογίας και του τουριστικού μάρκετινγκ. Αυτή η έρευνα όχι μόνο ιντριγκάρει την ακαδημαϊκή συζήτηση, αλλά παρέχει επίσης ορισμένες ρεαλιστικές αξιολογήσιμες αρχές για επαγγελματίες του κλάδου που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ για τη βελτίωση της δέσμευσης των καταναλωτών και την τόνωση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.
In this thesis, we analyze the developing role of digital marketing in the tourism industry, in particular, study the ways digital platforms together with marketing strategies affect consumers’ behavior, preferences, and decision-making procedures in trip plenary. This study uses a mixed-methods approach that includes a thorough literature review alongside the analysis of the 100 respondents’ questionnaire responses to investigate some essential aspects of digital marketing applications in the tourism industry. The dimensions under scrutiny are mostly focused on the role of authenticity, visual content, personalization, sustainability, and privacy concerns in regard to consumer engagement. The results show an extraordinarily strong desire of consumers to have authentic and visually appealing content, therefore, user-generated content and storytelling are important aspects of digital marketing strategies. The research in the meantime also emphasizes the increasing demand of consumers for customized travel recommendation and service due to the development in data analytics and artificial intelligence. Another trend found is the growing interest in sustainability and responsible travel options, which is consistent with wider changes in the society toward environmental consciousness and ethical consumption. In addition, the research deals with the consumers’ worries about data privacy and the necessity of transparency in digital marketing in order to build up trust between the seller and the buyer. The thesis adds to the current body of knowledge by providing empirical evidence, which supports and elaborates the theoretical discussions on digital marketing in tourism. It offers practical suggestions for tourism marketers aiming to readjust their approaches so as to be able to communicate effectively with modern tourists. Further, the study also highlights the directions for further study, what may include other aspects to be investigated in the dynamic interface of digital technology and tourism marketing. This research not only intrigues academic debate but also provides some realistic ratable principles for industry practitioners who are interested in utilizing digital marketing tools to improve consumer engagement and to stimulate sustainable tourism growth.


Travel decision-making
Τουριστική βιομηχανία
Data privacy
Λήψη αποφάσεων ταξιδιού
Personalization
Tourism industry
Sustainability in travel
User-generated content
Συμπεριφορά καταναλωτή
Εξατομίκευση
Περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες
Social media
Consumer behavior
Απόρρητο δεδομένων
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Bιωσιμότητα στα ταξίδια
Οπτικό περιεχόμενο
Visual content
Ψηφιακό μάρκετινγκ
Digital marketing


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)