The prevalence of "multitasking" and especially “media multitasking” has increased strongly in
recent years. In contrast to older generations, teenagers tend to demonstrate an innate comfort with
multitasking, given that technology is a ubiquitous tool in their lives. However, numerous studies
have demonstrated the psychological, cognitive, and socio-emotional effects of multitasking. In this
context, an attempt was made to study the association of multitasking with increased levels of
academic anxiety in adolescents, procrastination, and reduced school performance. A combination of
quantitative and qualitative study was chosen to support the research and research questions. The
research sample consisted of 155 students attending secondary school and 6 teachers, from whom
interviews were obtained. The results showed that students who are more frequently involved in
multitasking while carrying out their school obligations tend to have lower academic performance.
In addition, it was found that multitasking was positively correlated with increased procrastination.
However, no correlation was observed between the variables "multitasking" and academic stress.
Η επικράτηση του «multitasking» και δη το «multitasking» μέσων έχει αυξηθεί έντονα κατά τα
τελευταία χρόνια. Εν αντιθέσει, με τις παλαιότερες γενεές οι έφηβοι τείνουν να επιδεικνύουν μια
έμφυτη άνεση στην πολυδιεργασία, δεδομένου ότι η τεχνολογία αποτελεί πανταχού παρόν εργαλείο
στη ζωή τους. Ωστόσο, πλήθος ερευνών έχουν καταδείξει τις επιπτώσεις του «multitasking» σε
ψυχολογικό, γνωστικό και κοινωνικοσυναισθηματικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτού επιχειρήθηκε να
μελετηθεί η συσχέτιση του «multitasking» με την αύξηση των επιπέδων σχολικού άγχους στους
εφήβους, την αναβλητικότητα και την μείωση των σχολικών επιδόσεων. Προς επίρρωση της έρευνας
και των ερευνητικών ερωτημάτων επιλέχθηκε ο συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής μελέτης. Το
δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 155 μαθητές που φοιτούσαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 6
εκπαιδευτικοί, από τους οποίους λήφθηκαν οι συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι
μαθητές που κατά τη διάρκεια διεκπεραίωσης των σχολικών υποχρεώσεών τους εμπλέκονται πιο
συχνά σε πολυδιεργασία, τείνουν να έχουν χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις. Επιπροσθέτως,
διαφάνηκε ότι η πολυδιεργασία συσχετίζεται θετικά με την αύξηση της αναβλητικότητας. Ωστόσο,
δεν παρατηρήθηκε συσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών «multitasking» και σχολικό άγχος.