Η σπατάλη τροφίμων (food waste) και ο Έλληνας καταναλωτής : εμπειρική μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Patras   

Αποθετήριο :
Nemertes   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Food waste and the Greek consumer : an empirical study of consumer behaviour
Η σπατάλη τροφίμων (food waste) και ο Έλληνας καταναλωτής : εμπειρική μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή

Ζαχαράτος, Θεοφάνης

Zacharatos, Theofanis

2024-07-02T11:03:22Z
2024-06-20


Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή σχετικά με το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων. Η έρευνα σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο στόχευε στο α) να αναδείξει μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση τις αιτίες που προκαλούν το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων καθώς και επιμέρους στοιχεία και τάσεις του προβλήματος, β) να εξετάσει με την υιοθέτηση ενός ερευνητικού μοντέλου το ρόλο που διαδραματίζει η γενική γνώση που έχει ο καταναλωτής για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της σύγχρονης εποχής (κλιματική αλλαγή, υπερθέρμανση του πλανήτη, ατμοσφαιρική ρύπανση, ερημοποίηση και διάβρωση των ακτών) σε συνδυασμό με την εξιδεικευμένη γνώση του καταναλωτή για το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων, τόσο στη διαμόρφωση-επίδραση των καταναλωτικών στάσεων όσο και της καταναλωτικής συμπεριφοράς, δηλαδή τόσο στη διαμόρφωση καταναλωτικών στάσεων σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων όσο και της οικολογικά ευσυνείδητης συμπεριφοράς, γ) να διερευνήσει την ύπαρξη διακριτών προφίλ καταναλωτών σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων και δ) να διερευνήσει το ρόλο που διαδραματίζουν τα διακριτά προφίλ καταναλωτών καθώς και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών (φύλο, ηλικία, εισόδημα, μέγεθος νοικοκυριού, επίπεδο εκπαίδευσης και περιβάλλον μόνιμης κατοικίας) στη συμπεριφορά που αναπτύσσουν οι καταναλωτές απέναντι στο πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων. Από τα αποτελέσματα της διατριβής προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν από τους ενδιαφερόμενους φορείς όπως είναι ο δημόσιος τομέας, οι επιχειρήσεις και ο ιδιωτικός τομέας καθώς και οι διάφορες κοινωνικές οργανώσεις και φορείς για τη δημιουργία στοχευμένων παρεμβάσεων με σκοπό τη μείωση της σπατάλης τροφίμων και την υποβοήθηση της ανάπτυξης οικολογικά ευσυνείδητων καταναλωτικών συμπεριφορών.
The present doctoral thesis examines the behaviour of Greek consumers regarding the issue of food waste. The research aimed at: a) identifying through literature review the causes of the food waste problem as well as specific elements and trends of the problem, b) examining, adopting a research model, the role of consumers' general knowledge of contemporary environmental issues (climate change, global warming, atmospheric pollution, desertification, and coastal erosion) in conjunction with their specialized knowledge of food waste problem, both in shaping-influencing consumer attitudes and consumption behaviour, c) investigating the existence of distinct consumer profiles regarding food waste, and d) exploring the role played by distinct consumer profiles as well as demographic characteristics of consumers (gender, age, income, household size, level of education, and permanent residence environment) in the behaviour developed by consumers towards the food waste problem. From the results, useful conclusions emerge that can be utilized by interested parties such as the public sector, businesses, and the private sector, as well as various social organizations and entities for the development of targeted interventions aimed at reducing food waste and promoting the development of environmentally conscious consumer behaviours.


Food waste
Συμπεριφορά καταναλωτή
Μάρκετινγκ
Σπατάλη τροφίμων
Consumer behaviour
Marketing


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.