Διερεύνηση συμπεριφοράς οδηγών ως προς την ταχύτητα κατά την προσέγγιση σε μή σηματοδοτούμενο κόμβο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Διερεύνηση συμπεριφοράς οδηγών ως προς την ταχύτητα κατά την προσέγγιση σε μή σηματοδοτούμενο κόμβο (EL)
Research of driver's behavior focusing on vehicles' speed during the approach to unsignalized intersection (EN)

Παπουτσής, Κωνσταντίνος Ε. (EL)
Papoutsis, Konstantinos E. (EN)

Ψαριανός, Βασίλειος (EL)
Αντωνίου, Κωνσταντίνος (EL)
Ιωαννίδης, Χαράλαμπος (EL)
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Φωτογραμμετρίας (EL)

Κωνσταντίνος Ε. Παπουτσής (EL)
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις παραμέτρους που σχετίζονται με την οδική συμπεριφορά κατά την προσέγγιση σε μη σηματοδοτούμενο κόμβο, ως προς την ταχύτητα των οχημάτων. Για το σκοπό αυτό μελετήθηκε η μείωση της ταχύτητας κατά την προσέγγιση στον κόμβο. Αρχικά πραγματοποιήθηκε συλλογή δεδομένων για τον προσδιορισμό των παραμέτρων ως προς τις οποίες θα εξεταζόταν η μεταβολή της ταχύτητας, ενώ στην συνέχεια έγινε επεξεργασία των παραπάνω δεδομένων και αναπτύχθηκαν στατιστικά μοντέλα, βάσει των οποίων προέκυψαν τα συμπεράσματα. Συγκεκριμένα προέκυψε ότι οι οδηγοί άνω των 65 χρόνων είναι πιο προσεκτικοί κατά την προσέγγιση σε κόμβο, ακολουθούμενοι από τους οδηγούς που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες 25-45 και 45-65, καθώς και ότι η χρονοαπόσταση αποτελεί βασικό παράγοντα επιρροής της οδικής συμπεριφοράς. Ακόμη η κίνηση του προπορευόμενου οχήματος είναι σημαντική, αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η κίνηση που επιλέγει ο οδηγός του τρέχοντος οχήματος για την μείωση της ταχύτητας. Τέλος οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί με τα φορτηγά, παρά με οποιοδήποτε άλλο τύπο οχήματος, ενώ δεν είναι σχεδόν καθόλου προσεκτικοί με τους μοτοσικλετιστές. (EL)
81 σ. (EL)
This research explores factors associated with driver’s behavior at unsignalized intersections, focusing on vehicles’ speed. For this purpose, the decrease of speed during the approach to the intersection has been studied. First, data have been collected for the identification of the factors that influence the change of speed. Next the above data has been processed and statistic models have been developed, based on which the conclusions were drawn. It turns out that the drivers over 65 years old are more careful when approaching the intersection, followed by drivers belonging to age groups of 25-45 and 45-65. In addition, time headway has a major influence on drivers’ behavior; similarly the movement of the preceding vehicle, as well as the direction of movement of the current vehicle has been found to play a role. Last but not least, drivers appear to be more careful with trucks than with any other vehicle type, while the exactly opposite happens when approaching motorcycles. (EN)

bachelorThesis

Ταχύτητα (EL)
Οδηγοί (EL)
Στατιστικά μοντέλα (EL)
Μη σηματοδοτούμενος κόμβος (EL)
Unsignalized intersection (EN)
Speed (EN)
Statistic models (EN)
Drivers (EN)






*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.