Μια περιβαλλοντική, τεχνική και οικονομική προσέγγιση για την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μια περιβαλλοντική, τεχνική και οικονομική προσέγγιση για την ηλεκτροδότηση ελλιμενισμένων πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά (EL)
An environmental, technical and economical approach for the use of shore-power in Piraeus port (EN)

Καμπύλης, Παναγιώτης (EL)
Kampylis, Panagiotis (EN)

ntua (EL)
Λυρίδης, Δημήτριος (EL)
Παπαδόπουλος, Χρήστος (EL)
Προυσαλίδης, Ιωάννης (EL)

bachelorThesis

2016-09-05T10:32:05Z
2016-07-18
2016-09-05


Η μόλυνση της ατμόσφαιρας είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για όλα τα πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου με το λιμάνι του Πειραιά να μην αποτελεί εξαίρεση. Οι αυστηροί κανονισμοί που επιβλήθηκαν σε αρκετές περιοχές του κόσμου και αφορούν την ποιότητα των ναυτιλιακών καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων των πλοίων έχουν αναγκάσει τους πλοιοκτήτες να λάβουν μέτρα ώστε να καταστήσουν τα πλοία περισσότερο οικολογικά και φιλικότερα προς τον άνθρωπο. Η εργασία αυτή θα επικεντρωθεί στην εφαρμογή του Cold-Ironing στο λιμάνι του Πειραιά, ως μέτρο ελέγχου και μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης η οποία προκαλείται από τα Ε/Γ-Ο/Γ, τα κρουαζιερόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στα πρώτα κεφάλαια αυτής της εργασίας θα παρουσιαστεί η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια ναυτιλία, η περιβαλλοντική καταστροφή που οφείλεται στην δραστηριότητα των πλοίων, η αρνητική επίδραση των ρύπων των ναυτικών μηχανών στην ανθρώπινη υγεία καθώς και οι βασικές αρχές εφαρμογής του Cold-Ironing με παραδείγματα από άλλες χώρες. Για κάθε τύπο πλοίου, είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα «προφίλ ενεργειακών αναγκών στο λιμάνι» το οποίο περιέχει τον χρόνο παραμονής στο λιμάνι, τη μέση και μέγιστη ανάγκη ισχύος καθώς και λεπτομέρειες του ηλεκτρικού συστήματος όπως συχνότητα και τάση λειτουργίας. Η διαστασιολόγηση του εξοπλισμού διασύνδεσης με την ξηρά και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός των εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης βασίζονται σε αυτά τα προφίλ ενεργειακών αναγκών. Το τελευταίο κεφάλαιο αυτής της εργασίας θα επικεντρωθεί στην οικονομική σκοπιά του Cold-Ironing τόσο από τη μεριά των πλοιοκτητών όσο και από τη μεριά των διαχειριστών του λιμένα. (EL)
Air pollution is a significant problem for all busy ports around the world and Piraeus port is no exception. Strict regulations about marine fuel’s quality and ship’s emissions have been introduced in several areas of the world obliging ship-owners to take measures in order to make ships more ecological and human friendly. This particular study will focus on the implementation of Cold-Ironing in Piraeus port, as a method for the control and reduction of air pollution caused by ferries, cruise ships and container carriers. Chapter one and two of this study will attempt to present the actual situation in maritime industry, the environmental damage which results from ship’s activity, the negative impact of marine engine’s emissions to human health as well as the basic principals of Cold-Ironing with examples of implementation in other countries. For each type of vessel, it is necessary to create a “Berthing Power Demand Profile” which includes berthing time, average and peak hoteling load and electrical system details such as frequency and primary voltage. Dimensioning of the Cold-Ironing equipment and preliminary design of the shore-side installations, are based on these power demand profiles. The last chapter of this study will focus on the economic aspect of Cold-Ironing both from the perspective of ship-owners and the perspective of port operators. (EN)


Alternative maritime power AMP (EN)
Shore-power (EN)
Cold-ironing (EN)
Piraeus port (EN)

Αγγλική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.