Μοντέλο βέλτιστης χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης επί της οδού σε αστικό δίκτυο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μοντέλο βέλτιστης χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης επί της οδού σε αστικό δίκτυο (EL)
A Μodel for the optimal allocation of on-street parking spaces (EN)

Γκίνη, Χρυσάνθη (EL)
Gkini, Chrysanthi (EN)

ntua (EL)
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος (EL)
Σπυροπούλου, Ιωάννα (EL)
Τσιχριντζής, Βασίλειος (EL)

bachelorThesis

2016-12-09T11:07:23Z
2016-10-17
2016-12-09


Η στάθμευση επί του οδοστρώματος επιφέρει σημαντική μείωση στην κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού και για τον λόγο αυτό η εφαρμογή της συνήθως αποφεύγεται. Ωστόσο, μπορεί να καταστεί αναγκαία όταν η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά θέσεων στάθμευσης του δικτύου. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η εκτίμηση του αριθμού θέσεων στάθμευσης επιβατικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης που μπορεί να προσφέρει ένα αστικό δίκτυο με το λιγότερο δυνατό κόστος. Συγκεκριμένα, αναπτύσσεται ένα μαθηματικό μοντέλο το οποίο λαμβάνοντας υπόψιν την μείωση της χωρητικότητας που επιφέρει η παρόδια στάθμευση, εντοπίζει τους συνδέσμους στους οποίους θεωρείται βέλτιστη η χωροθέτηση στάθμευσης επί της οδού και καθορίζει τον τύπο των θέσεων στάθμευσης, επιλέγοντας ανάμεσα στην παράλληλη, κάθετη και υπό γωνία στάθμευση. Το πρόβλημα διαμορφώνεται ως διεπίπεδο πρόβλημα βελτιστοποίησης. Στο ανώτερο επίπεδο υπολογίζεται ο συνολικός αριθμός θέσεων στάθμευσης, ενώ στο κατώτερο επιλύεται ο αλγόριθμος Frank – Wolfe και υπολογίζεται το συνολικό κόστος για το δίκτυο. Η βέλτιστη λύση του προβλήματος επιτυγχάνεται όταν η διαφορά των δύο μεγεθών γίνει μέγιστη. Για την εφαρμογή του μοντέλου χρησιμοποιήθηκαν το πρόγραμμα Excel και ο γενετικός αλγόριθμος του λογισμικού Evolver. (EL)
On-street parking causes a significant reduction of road capacity and for that reason it is usually forbidden. However, if parking demandexceeds parking supply, the implementation of on- street parking can become necessary. The aim of this thesis is the evaluation of the number of parking spaces that an urban network can offer at a minimum cost. In particular, having taken into account the capacity reduction caused by on -street parking, the proposed model is able to locate the links that are ideal for parking placement as well as determine the angle at which the vehicles should be parked (0ο, 45ο, 90ο). The problem belongs to the bi-level optimization problem category. The outer level optimization task is to calculate the summation of parking places, while the inner optimization task is to utilize the Frank – Wolfe algorithm for the calculation of the total travel cost. The optimal solution of the problem is achieved when the remainder becomes maximum. Microsoft Excel and the genetic algorithm provided by Evolver were utilized for the execution of the model. (EN)


Διεπίπεδο πρόβλημα βελτιστοποίησης (EL)
Γενετικός αλγόριθμος (EL)
Υπό γωνία στάθμευση (EL)
Παράλληλη στάθμευση (EL)
Προσφορά Θέσεων Στάθμευσης Επί της Οδού (EL)
Parking supply (EN)
Bi-Level optimization problem (EN)
Parallel parking (EN)
On-Street parking (EN)
Angle parking (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.