Διερεύνηση προβλημάτων στρεπτοκαμπτικού λυγισμού δοκών υπό εγκάρσια φορτία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση προβλημάτων στρεπτοκαμπτικού λυγισμού δοκών υπό εγκάρσια φορτία (EL)

Κουταλιανός, Στέφανος (EL)
Koutalianos, Stefanos (EN)

ntua (EL)
Αβραάμ, Τάσος (EL)

masterThesis

2018-01-18T11:34:02Z
2018-01-18
2017-10-19


Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών”
Ένας μελετητής που σχεδιάζει ένα φορέα και στη συνέχεια καλείται να τον εξετάσει για τυχών προβλήματα πλευρικού λυγισμού βασίζεται σε μία μεθοδολογία βήμα προς βήμα. Στο σχεδιασμό πρέπει να ληφθούν υπόψη σημαντικοί συντελεστές που έχουν να κάνουν με τη γεωμετρία και την εμφάνιση του τελικού αποτελέσματος. Για παράδειγμα, κατά το σχεδιασμό ορίζεται ο τύπος της διατομής, οι συνοριακές συνθήκες, ο τρόπος κατανομής τον φορτίων, ο τρόπος σύνδεσης και άλλοι επιμέρους συντελεστές, ώστε να γίνει σωστά η μοντελοποίηση του φορέα. Ως αποτέλεσμα, η ανάλυση που ακολουθεί να μπορεί να παρουσιάσει τα επακριβείς αποτελέσματα για των φορέα που μελετάτε. Στην παρούσα εργασία ελέγχεται η απόκριση της δοκού για διάφορες μορφές φόρτωσης, χωρίς να γίνεται η τήρηση των ορίων ασφαλείας που θέτει ο Ευρωκώδικας 1 για στατικά (ανομοιόμορφης κατανομής φόρτισης) φορτία που δρουν στη δοκό. Γίνεται μια αναλυτική παρουσίαση και εξήγηση των παραμέτρων που αφορούν τη γεωμετρία της δοκού και των σχέσεων που επηρεάζουν το φορτίο του πλευρικού λυγισμού. Στο τέλος, επιλέγονται κατάλληλα οι παράμετροι που είναι απαραίτητοι για τη μελέτη της δοκού. Μέσω των αναλύσεων παρατηρείται ο βαθμός επιρροής του μέτρου της αρχικής ατέλειας. Επιπλέον διαπιστώνεται ότι καθώς αυξάνεται ο βαθμός υπερστατικότητας της δοκού δημιουργείται ένας πιο δύσκαμπτος φορέας, όπου η δυσκαμψία αυτή απεικονίζεται στα φορτία λυγισμού καθώς είναι αρκετά μεγαλύτερα σε σχέση με τον ισοστατικό τρόπο σύνδεσης. Επίσης, η θέση άσκησης του εγκάρσιου φορτίου καθ’ ύψος της διατομής επηρεάζει σημαντικά το κρίσιμο φορτίου λυγισμού. Καθώς το φορτίο ασκείται από το κέντρο βάρους της διατομής και πάνω τότε έχει αρνητική συνεισφορά, ενώ όταν ασκείται από το κέντρο βάρους και κάτω της διατομής, η επιρροή είναι θετική. Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής εργασίας διενεργείται προσπάθεια να διατυπωθούν σε πειραματικό στάδιο μέσο λογισμικού προγράμματος η μαθηματική προσέγγιση της επιρροής του αξονικού φορτίου στην κρίσιμη ροπή του πλευρικού λυγισμού της δοκού. Συγκεκριμένα, συγκρίνονται οι καμπύλες που προέκυψαν από μαθηματικές προσεγγιστικές μεθόδους με τις καμπύλες που προέκυψαν μέσο προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων. (EL)


Beam (EL)
Torsional buckling (EL)
Pin connection (EL)
Μεταλλική δοκός (EL)
Διχαλωτές στηρίξεις (EL)
Καμπτικός λυγισμός (EL)
Bending buckling (EL)
Λυγισμός (EL)
Στρεπτοκαμπτικός λυγισμός (EL)
Buckling (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών (EL)

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.