Αυτόνομη οδήγηση: Τεχνολογίες και Εφαρμογή σε Ευφυείς Πόλεις

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αυτόνομη οδήγηση: Τεχνολογίες και Εφαρμογή σε Ευφυείς Πόλεις (EL)

Πηλαλητού, Αγγελική

Αναπληρωτής Καθηγητής Κουλοχέρης, Δημήτριος
Δρ. -Μηχ. Βόσου, Κλειώ
Καθηγητής Προβατίδης, Χριστόφορος
ntua (EL)

masterThesis

2022-10-03
2023-01-25T12:24:07Z


Η συγκεκριμένη Μεταπτυχιακή Εργασία (ΜΕ) έχει ως αντικείμενο την αυτόνομη οδήγηση και τις εφαρμογές της σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι εξελίξεις της ψηφιακής τεχνολογίας και των αισθητηρίων, η ανάγκη βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και της άνεσης του οδηγού, σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της κατανάλωσης καυσίμου έχουν ως αποτέλεσμα την αλματώδη πρόοδο των αυτόνομων οχημάτων. Οι δυνατότητες των αυτόνομων οχημάτων αυξάνουν ραγδαία και το ενδιαφέρον των εταιριών, κατασκευαστών οχημάτων και επενδυτών εντείνεται, δημιουργώντας προσδοκίες για ασφαλείς και βιώσιμες πόλεις στο μέλλον. Στόχος της παρούσας ΜΕ είναι η ολιστική μελέτη ενός ανερχόμενου τεχνολογικού κλάδου μέσω της αποτύπωσης και ανάλυσης των βασικότερων πτυχών της αυτόνομης οδήγησης. Η ΜΕ διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο Κεφάλαιο χαρτογραφούνται οι προκλήσεις και προοπτικές, τα πιο πρόσφατα ρυθμιστικά πλαίσια και η σχετική νομοθεσία. Στο δεύτερο Κεφάλαιο καταγράφονται οι τεχνολογίες αιχμής που φέρουν τα αυτόνομα οχήματα σήμερα. Οι μεθοδολογίες και τεχνολογίες διασύνδεσης οχημάτων για την ανάπτυξη έξυπνων πόλεων, καθώς και τα πρωτόκολλα επικοινωνίας αναλύονται στο τρίτο Κεφάλαιο της ΜΕ. Στο τέταρτο Κεφάλαιο γίνεται επισκόπηση των κυριότερων εταιρειών τεχνολογίας και κατασκευαστών αυτοκινήτων που εμπλέκονται στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Τέλος, στο πέμπτο Κεφάλαιο συνοψίζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων, τον αντίκτυπο που αναμένεται να έχει η υιοθέτηση της εν λόγω τεχνολογίας, καθώς και η τρέχουσα και μελλοντική τεχνολογική στάθμη των αυτόνομων οχημάτων στην αγορά. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την μελέτη του θέματος ήταν μια βιβλιογραφική έρευνα ανατρέχοντας σε μελέτες και άλλες βιβλιογραφικές πηγές, έρευνες και συγγράμματα. Η μέθοδος συλλογής του υλικού, που χρησιμοποιήθηκε για τη διερεύνηση της παρούσας ΜΕ, ήταν η ηλεκτρονική βιβλιογραφική αναζήτηση με τη χρήση λέξεων-κλειδιά, καθώς και με στοχευμένη έρευνα υλικού κατά παραπομπή. Η συνοπτική απόδοση νοημάτων των υπό μελέτη βιβλιογραφικών δεδομένων, η παρουσίαση τους, η κριτική αποτίμησή τους και η συγκρότηση σε ένα ενιαίο κείμενο αποτέλεσαν τα κύρια βήματα για την επίτευξη του στόχου της ΜΕ. (EL)


αυτόνομα οχήματα (EL)
vehicle to vehicle (EL)
αισθητήρες (EL)
επικοινωνία όχημα με υποδομή (EL)
ευφυή συστήματα μεταφοράς (EL)
επικοινωνία όχημα με όχημα (EL)
connected vehicles (EL)
vehicle to infrastructure (EL)
intelligent transportation systems (EL)
αυτόνομη οδήγηση (EL)
επίπεδα αυτονομίας (EL)
τεχνητή νοημοσύνη (EL)
artificial intelligence (EL)
autonomous driving (EL)
sensors (EL)
smart cities (EL)
συνδεδεμένα οχήματα (EL)
έξυπνες πόλεις (EL)
levels of driving automation (EL)
autonomous vehicles (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εργαστήριο Οχημάτων (EL)
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.