STRENGTHENING CHILDREN’S PERSONAL IDENTITY IN THE KINDERGARTEN

«ΘΕΛΩ ΝΑ […] ΦΤΙΑΞΩ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ, ΟΜΩΣ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΥΤΑ […], ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.»: Η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (EL)
STRENGTHENING CHILDREN’S PERSONAL IDENTITY IN THE KINDERGARTEN (EN)

Παπανδρέου, Μαρία
Βελλοπούλου (Angeliki Vellopoulou), Αγγελική

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EL)
Peer-reviewed Article (EN)

2014-07-01


Με σκοπό να μελετήσουμε τους τρόπους με τους οποίους ανταποκρίνονται τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σε ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης της προσωπικής ταυτότητας και ενίσχυσης της αυτο-εκτίμησης οργανώσαμε και υλοποιήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Βασικός μαθησιακός στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση της αυτο-εικόνας των παιδιών μέσα από την προσωπική ικανοποίησή τους από τη διαπίστωση και αναγνώριση, και από τους άλλους (παιδιά, εκπαιδευτικό, γονείς), των επιτευγμάτων τους. Η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε ότι τα παιδιά στο νηπιαγωγείο έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν προόδους και στρατηγικές που ακολούθησαν για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους, κινητοποιούν διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης και ετερο-αξιολόγησης, μπορούν να θέσουν στόχους μελλοντικής προόδου και να επιλέξουν στρατηγικές για την επίτευξή τους. Οι δυνατότητες αυτές των παιδιών οφείλουν να ενισχύονται μέσα από τη συστηματική εκπαιδευτική διαδικασία που εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο, όπως γίνεται και για όλες τις υπόλοιπες περιοχές μάθησης και ανάπτυξης. (EL)
This study investigates how kindergarteners respond to learning activities aiming at strengthening their personal identity and self-esteem. In order to highlight the children’s accomplishments in various learning areas we designed and implemented a relative educational program. The main learning goal of the program was the enhancement of children’s self-image through their self-fulfillment as well as the others’ acknowledgement and respect (their classmates, parents and teacher). The qualitative data analysis reveals that kindergarteners can engage in self and peer-assessment process, they can identify their accomplishments and the strategies they apply in order to overcome their difficulties. In addition they are able to set future goals and choose the appropriate strategies. The potentials of young children revealed by the present study ought to be purposefully and thoroughly enhanced in the kindergarten schools’ everyday program, as it happens for the other learning areas. (EN)


αυτο-αξιολόγηση (EL)
προσχολική εκπαίδευση (EL)
αυτοεκτίμηση (EL)
self-esteem (EN)
self-assessment (EN)
early childhood education (EN)

Greek

ΟΜΕP (EL)


1106-5036
2623-3487
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού; Τόμ. 13 (2014): Special Issue - Life Skills; 54-63 (EL)
Investigating the child’s world; Vol. 13 (2014): Special Issue; 54-63 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Copyright (c) 2018 Investigating the child’s world (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)