Children’s spontaneous production of phrasemes: evidence from Greek‐speaking children (ages 5 to 7).

Παραγωγή φρασεολογισμών από ελληνόφωνα παιδιά (5‐7 ετών): στοιχεία από τον αυθόρμητο παιδικό λόγο (EL)
Children’s spontaneous production of phrasemes: evidence from Greek‐speaking children (ages 5 to 7). (EN)

Μότσιου (Eleni Motsiou), Ελένη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EL)
Peer-reviewed Article (EN)

2015-07-01


Η μελέτη εξετάζει την παραγωγή φρασεολογισμών (ιδιωτισμών, περιορισμένων συμπαραθέσεων, συμβατικοποιημένων παρομοιώσεων κτλ) από ελληνόφωνα παιδιά ηλικίας 5 έως 7 ετών. Τα δεδομένα που παρουσιάζονται αποτελούν προϊόν καταγραφής αυθόρμητου παιδικού λόγου και έχουν ταξινομηθεί σε κατηγορίες, οι οποίες εντοπίζονται και σε άλλες γλώσσες (ρωσικά). Το υλικό μας επιβεβαιώνει την ύπαρξη μιας αναπτυγμένης μη κυριολεκτικής ικανότητας σε πρώιμη ηλικία και τη δυνατότητα χρήσης της σημασιακής ανάλυσης από τα παιδιά ως στρατηγικής, χωρίς την οποία δε θα ήταν εφικτή η κατανόηση, αλλά και η παραγωγή μη κυριολεκτικών ‐ ιδιωτισμικών εκφράσεων στις παραπάνω ηλικίες. Τα συμπεράσματα είναι συμβατά με πολλές νεότερες έρευνες που αφορούν την πρώιμη κατανόηση των μη κυριολεκτικών εκφράσεων∙ η παρούσα μελέτη συμπληρώνει την εικόνα της ανάπτυξης της μη κυριολεκτικής ικανότητας σε μικρά παιδιά, και κυρίως από την πλευρά της παραγωγής‐χρήσης των φρασεολογισμών, όπου τα δεδομένα είναι πολύ λιγότερα. (EL)
This study explored the production of phrasemes (idioms, restricted collocations, conventionalized similes and the like) collected from the spontaneous speech of Greek‐speaking children aged 5 – 7. Τhe classification and analysis of phrasemes in children’s speech imply that even young children can use many idiomatic expressions as such, since there are indications that the internal semantics are used, even if the meanings or forms are not always coincide with the adult ones. The findings, consistent with a body of relevant research, are also discussed with respect to the early development of a non‐literal competence in general. (EN)


ανάπτυξη μη κυριολεξίας (EL)
παραγωγή φρασεολογισμών (EL)
αημασιακή ανάλυση (EL)
production of phrasemes (EN)
development of non‐literal competence (EN)
semantic analysis (EN)

Greek

ΟΜΕP (EL)


1106-5036
2623-3487
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού; Τόμ. 14 (2015); 38-47 (EL)
Investigating the child’s world; Vol. 14 (2015); 38-47 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Copyright (c) 2018 Investigating the child’s world (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)