Από τον Σωκράτη στον Θουκυδίδη: Η γνώση ως πηγή αυτοβελτίωσης και συλλογικής συνείδησης

This item is provided by the institution :
Ellinogermaniki Agogi (EA)   

Repository :
Open Schools Journal for Open Science  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Από τον Σωκράτη στον Θουκυδίδη: Η γνώση ως πηγή αυτοβελτίωσης και συλλογικής συνείδησης (EL)
Από τον Σωκράτη στον Θουκυδίδη: Η γνώση ως πηγή αυτοβελτίωσης και συλλογικής συνείδησης (EN)

Λεοντίου, Πηνελόπη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2024-12-23


Η αναζήτηση της γνώσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο υπήρξε διαχρονικό ζήτημα που απασχόλησε, φωτεινά πνεύματα της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας από την αυτογνωσία του Σωκράτη και τις μεθόδους αναζήτησης της αλήθειας διερευνούμε τη γνώση του εαυτού μας ως το πρώτο βήμα επαναπροσδιορισμού της θέσης του ατόμου στον κόσμο. Παράλληλα εξετάζοντας τις πρώτες προσπάθειες καταγραφής της ιστορίας από τον Ηρόδοτο και τον Θουκυδίδη επιδιώκουμε και φωτίσουμε τον ρόλο της γνώσης και την αξία της, αφού αποτέλεσε αφετηρία εθνικής και συλλογικής συνειδητοποίησης αλλά και έναυσμα προβληματισμού ως προς τα αίτια και τις συνέπειες των ανθρώπινων επιλογών. Στόχος της έρευνας μας είναι να αποδείξουμε ότι η γνώση, η καταγραφή και η προσέγγιση της, αποτελούν το πρώτο και σπουδαιότερο βήμα στην εξέλιξη της ανθρωπότητας. (EL)
Η αναζήτηση της γνώσης σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο υπήρξε διαχρονικό ζήτημα που απασχόλησε, φωτεινά πνεύματα της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας από την αυτογνωσία του Σωκράτη και τις μεθόδους αναζήτησης της αλήθειας διερευνούμε τη γνώση του εαυτού μας ως το πρώτο βήμα επαναπροσδιορισμού της θέσης του ατόμου στον κόσμο. Παράλληλα εξετάζοντας τις πρώτες προσπάθειες καταγραφής της ιστορίας από τον Ηρόδοτο και τον Θουκυδίδη επιδιώκουμε και φωτίσουμε τον ρόλο της γνώσης και την αξία της, αφού αποτέλεσε αφετηρία εθνικής και συλλογικής συνειδητοποίησης αλλά και έναυσμα προβληματισμού ως προς τα αίτια και τις συνέπειες των ανθρώπινων επιλογών. Στόχος της έρευνας μας είναι να αποδείξουμε ότι η γνώση, η καταγραφή και η προσέγγιση της, αποτελούν το πρώτο και σπουδαιότερο βήμα στην εξέλιξη της ανθρωπότητας. (EN)


Open Schools Journal for Open Science

Greek

Ellinogermaniki Agogi (EN)


2623-3606
Open Schools Journal for Open Science; Vol. 7 No. 2 (2024): Open Schools Journal for Open Science - Special Issue -IDEA Conference Proceedings (EN)

Copyright (c) 2024 Πηνελόπη Λεοντίου (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)