Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Open Schools Journal for Open Science  | ΕΚΤ eJournals
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Ας δούμε τον κόσμο μας ανάποδα… (EN)

Γεωργολιός, Νικόλαος
Χατζηευθυμίου, Μιχαήλ Άγγελος
Σκουρτόπουλος, Αθανάσιος

Η ιστορία της χαρτογραφίας ξεκινάει πολύ παλιά από την παλαιολιθική εποχή, όπου γίνονται οι πρώτες αναπαραστάσεις χώρου. Με το πέρασμα των αιώνων οι ανάγκες των ανθρώπων διαμορφώνουν τους χάρτες, τους βελτιώνουν μέχρι να αποκτήσουν τη σημερινή μορφή. Πέρα από τους γενικούς χάρτες αναπτύσσονται οι θεματικοί χάρτες με ειδική θεματογραφία (πχ. κλιματικοί, μετεωρολογικοί κλπ.).Στις αρχές του 20ου αιώνα εμφανίζεται ένα ειδικό είδος χαρτών οι αντεστραμμένοι χάρτες ή αντίστροφοι χάρτες (reverse maps). Στους χάρτες αυτούς απεικονίζεται το Νότιο Ημισφαίριο στο επάνω μέρος του παγκόσμιου χάρτη και το Βόρειο Ημισφαίριο στο κάτω μέρος. Οι χάρτες αυτοί δημιουργούνται από κατοίκους χωρών του Νοτίου Ημισφαιρίου στην προσπάθειά τους να αναδείξουν τη σημασία αυτών των περιοχών, οι οποίες φαντάζαν υποδεέστερες με το να βρίσκονται στο κάτω μέρος των παγκόσμιων χαρτών.Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιδιότυπη εμφάνιση που παρουσιάζουν αλλά και η σύγκριση τους με τους καθιερωμένους χάρτες, όπως αποτυπώνεται σε μία έρευνα μεταξύ των μαθητών του (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

προσανατολισμός (EN)
Νότιο Ημισφαίριο (EN)
Γεωγραφία (EN)
Βόρειο Ημισφαίριο (EN)
ανεστραμμένοι χάρτες (EN)


Open Schools Journal for Open Science

Αγγλική γλώσσα

2020-07-21


Ellinogermaniki Agogi (EN)

2623-3606
Open Schools Journal for Open Science; Vol 3, No 6 (EN)

Copyright (c) 2020 Μιχαήλ Άγγελος Χατζηευθυμίου, Αθανάσιος Σκουρτόπουλος, Νικόλαος Γεωργολιός (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.