Student mobility and procedures for the recognition of periods of study abroad (full text in Greek)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

Student mobility and procedures for the recognition of periods of study abroad (full text in Greek) (EN)

Πυργιωτάκη, Κωνσταντίνα

The present paper aims to contribute to the discussion regarding the (administrative) barriers that may arise regarding the participation of students in mobility actions at the level of Higher Education. The study of the relevant international literature has shown that problems of an administrative kind that arise either during or on return from mobility schemes in the context of the ERASMUS+ may act as an obstacle to enhancing the participation of young students in the programme. In this context, in this paper, after describing the framework of mobility and detailing the procedures followed and the bureaucracy that accompanies the programme, we aim to highlight the problem areas and mismatches that may arise and create barriers to the recognition of periods of study abroad and, more generally, to mobility. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

Mobility, ERAMSUS+, barriers to mobility, procedures for the recognition of periods of study, ECHE, Learning Agreement (EN)
Educational Sciences (EN)


Academia

Αγγλική γλώσσα

2022-07-08


HEPNET-UPatras (EN)

2241-1402
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 258-286 (EL)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 258-286 (EN)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 258-286 (FR)

Copyright (c) 2022 Κωνσταντίνα Πυργιωτάκη (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.