Ανθρώπινα δικαιώματα και πρόσφυγες. Μια διαπολιτισμική θεώρηση

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Ανθρώπινα δικαιώματα και πρόσφυγες. Μια διαπολιτισμική θεώρηση (EL)

Καδιγιαννόπουλος, Γεώργιος

Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για τα ανθρώπινα δικαιώματα στον ελλαδικό χώρο και, ειδικότερα, μετά την πρόσφατη αθρόα είσοδο προσφύγων και μεταναστών. Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσει ένα διδακτικό σενάριο από τη διαπολιτισμική θεώρηση, το οποίο να επιτυγχάνει την παρουσίαση των δικαιωμάτων των παιδιών, των δικαιωμάτων των προσφύγων, καθώς και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κυρίως οι ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες. Το δι­δακτικό σενάριο εφαρμόστηκε σε σχολικές μονάδες των Περιφερειακών Ενοτήτων της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, της Κοζάνης και της Φλώρινας το σχολικό έτος 2018- 2019 στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας στο γυμνάσιο. Η εργασία κατέληξε σε τρία χρήσιμα συμπεράσματα. Πρώτον, οι μαθητές δεν έχουν επαρκή γνώση των δικαιωμάτων του παιδιού, της έννοιας του πρόσφυγα και των δικαιωμάτων του. Δεύ­τερον, η ευαισθησία των μαθητών στο προσφυγικό ζήτημα ποικίλει ανάλογα με τον τόπο στον οποίο βρίσκεται η σχολική μονάδα και, τρίτον, η πλειονότητα των μαθητών εκδηλώνουν τη διάθεση να συμμετάσχουν σε δράσεις παροχής διαφόρων μορφών υποστήριξης προς τους πρόσφυγες.  (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ελληνική γλώσσα

2023-01-20


Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (EL)

2654-1807
MusEd: Μουσείο–Σχολείο–Εκπαίδευση; Τόμ. 1, Αρ. 3 (2020): MusEd (EL)

Copyright (c) 2023 MusEd: Μουσείο–Σχολείο–Εκπαίδευση (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.