Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΩΠΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΥΠΟΒΑΛΛΩΝΤΑΙ ΣΕ ΣΕΙΣΜΟ) ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΠ'ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΣΕ ΩΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΧΝΑ ΣΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΩΠΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ: ΚΑΜΠΤΟΔΙΑΤΜΗΤΙΚΕΣ ΡΩΓΜΕΣ ΣΕ ΔΟΚΟΥΣ, ΑΡΜΟΙ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ ΠΛΑΚΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ, ΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ ΣΕ ΥΠΟΣΤΥΛΩΜΑΤΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΟΜΕΝΑ ΜΕΣΩ ΜΑΝΔΥΩΝ, ΑΡΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ # ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΩΝ ΠΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΚΛΠ. ΑΠ'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΤΕΜΝΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΜΙΑΣ ΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΑΦΗΣ Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΗ ΔΥΝΑΤΟΣ Ο ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΩΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ, ΙΔΙΩΣ ΥΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΙΖΟΜΕΝΗ ΤΕΜΝΟΥΣΑ (ΣΕΙΣΜΟΣ). ΑΥΤΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ, ΜΕΣΩ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ ΒΛΗΤΡΟΥ ΤΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΠΕΡΝΑ ΜΙΑ ΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΒΗΣ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΜΙΑΣ ΡΩΓΜΗΣ. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΔΙΔΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΥΠΟ ΑΝΑΚΥΚΛΙΖΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΔΙΕΡΕΥΝΑΤΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΡΑΣΕΩΣ ΒΛΗΤΡΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΛΚΕΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΡΑΒΔΩΝ. ΓΙΑ ΚΑΘΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ (ΒΑΣΕΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΟΣ) ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΤΟΥ, ΕΝΩΤΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣΔΙΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΡΟΥΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ.
THE BEHAVIOUR OF REINFORCED CONCRETE STRUCTURES (ESPECIALLY WHEN THEY ARE SUBJECTED TO EARTHQUAKES) IS STRONGLY INFLUENCED BY THE BEHAVIOUR OF INTERFACES ATSOME CRITICAL REGIONS. SUCH INTERFACES ARE VERY OFTEN FORMED IN REINFORCED CONCRETE ELEMENTS: FLEXURAL-SHEAR CRACKS IN BEAMS, EXPANSION JOINTS IN PAVEMENTS, INTERFACE BETWEEN OLD AND NEW CONCRETE IN COLUMNS REPAIRED BY MEANS OF JACKETS, INTERFACES WITHIN PRECAST ELEMENTS' CONNECTIONS, ETC. IT IS THEREFORE VERYIMPORTANT TO STUDY THE BEHAVIOUR OF THE SHEAR TRANSFER MECHANISMS, SO AS TO MAKE POSSIBLE THE RATIONAL DESIGN OF R.C. ELEMENTS, ESPECIALLY UNDER CYCLIC SHEAR (EARTHQUAKE). WITHIN THE PRESENT WORK, THE BEHAVIOUR OF THE DOWEL ACTION OF BARS CROSSING AN INTERFACE, AS WELL AS THE CONCRETE-TO-CONCRETE FRICTION ALONG AN INTERFACE IS STUDIED. THE RESEARCH IS FOCUSED MAINLY ON THE BEHAVIOUR OFTHE MECHANISMS UNDER CYCLIC IMPOSED DEFORMATIONS. IN ADDITION, THE INTERACTION BETWEEN DOWEL ACTION AND PULLOUT OF THE BAR IS INVESTIGATED. THE THEORETICAL PREDICTION OF THE BEHAVIOUR OF EACH MECHANISM IS ATTEMPTED, ON THE BASIS OF PHYSICAL MODELS. FINALLY, THOSE MODELS ARE USED TO PREDICT THE SHEAR BEHAVIOUROF AN INTERFACE IN CASE OF MOBILISATION OF ALL SHEAR TRANSFER MECHANISMS.