ΔΙΕΡΕΥΝΑΤΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΜΗ ΤΗΣΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Σ'ΕΝΑΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟ, ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟ, ΠΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΟΙΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΗ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΗΣ, Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΗ, ΠΑΤΡΟΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ, ΤΥΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΣΩΣΤΡΕΦΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ. Η ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΙΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ: ΠΡΩΤΟΝ, Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΕΥΝΟΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΕΝΟΣ ΣΥΝΟΛΟΥ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΤΟΜΩΝ. ΔΕΥΤΕΡΟΝ, ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΟΤΟΠΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΧΩΡΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ. ΤΡΙΤΟΝ, Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΝΔΟΦΥΛΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ.
THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SPATIAL ORGANIZATION OF THE HOUSE AND THE FAMILY STRUCTURE IS EXAMINED IN A MUSLIM, PRE-INDUSTRIAL SETTLEMENT OF THRACE, IN ORGANI. IN THIS CASE STUDY, THE PATRIARCHAL, PATRILINEAL, PATRILOCAL AND PATRIMONIALEXTENDED FAMILY IS THE SELF-SUFFICIENT PRODUCTIVE ENTITY. THE UNIQUE, FOR THE SETTLEMENT, TYPE OF HOUSE IS CHARACTERIZED BY THE MULTIFUNCTIONAL INTERIOR ORGANIZATION OF THE CONCEPTS OF TERRITORIOR ONE. THE EXAMINATION OF THE CONCEPTS OFTERRITORIALITY AND PRIVACY IN THE DIALECTICAL INTERACTION BETWEEN THE FAMILY AND THE HOUSE RESULTS TO THE CONCLUSIONS: FIRST, THE SPATIAL ORGANIZATION OF THEHOUSE SERVES EXCLUSIVELY THE FUNCTIONS OF THE FAMILY AS A NONDIVISIBLE ENTITY AND NOT AS A UNIT CONSISTED OF AUTONOMOUS ECONOMICALLY INDIVIDUALS. SECOND, DESPITE THE PATRILOCAL STRUCTURE OF THE FAMILY, THE HOUSE IS CONSIDERED AS THE FEMALE DOMAIN. THIRD, THE ONLY EXISTING FORMS OF PRIVACY ARE THE FAMILIAL AND THE COLLECTIVE WITHIN THE SAME GENDER AND NOT THE INDIVIDUAL PRIVACY.