ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ: μια μελέτη αγωγής υγείας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



PUPILS' AND PRIMARY TEACHERS' REPRESANTATION ABOUT FOOD AND HEALTH: a helth education study
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ: μια μελέτη αγωγής υγείας

Zimvrakaki, Helen
Ζυμβρακάκη, Ελένη

PhD Thesis

1998


ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΗΚΑΝ Α)ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΙΑ ΚΑΙ Β)ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΥΓΕΙΑ .ΓΙΑ Α ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ .ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΛΙΠΙΔΙΩΝ . ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΔΕΥΤΕΡΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΜΕ ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ .ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟ -ΚΑΙ ΜΑΚΡΟ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥ ΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΕ ΥΓΙΕΙΝΕΣ Η ΜΗ ΕΠΙΛΟΓΕΣ .ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΟΝΤΑΙ ΗΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ,ΕΝΩ ΣΤΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥΣ ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ .Η ΡΙΖΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΑΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑΗΛΙΚΙΑΚΑ ΟΜΑΔΩΝ Ε ΙΝΑΙ ΚΟΙΝΗ .ΑΚΟΜΗ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ,ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.
THIS STUDY INVESTIGATES A)THE KNOWLEDGE AND PREFERENCES THAT SCHOOL -AGED CHILDREN HAVE ABOUT FAT AND OILS AND B) THE SOCIAL REPRESANTATION THAT PUPILS AND PRIMARY TEACHERS HAVE ABOUT FOOD AND THEIR RELATIONSHIP WITH HEALTH.IN THE FIRST PART OF THE STUDY A QUESTIONNAIRE WITH 25 MULTIPLE CHOICE QUESTIONS WAS USED FOR DATA COLLECTION .THE FINDINGS INDICATE THAT THE CHILDREN HAVE LIMITED UNDERSTANDING ABOUT NUTRIENTS AND ALSO ABOUT THE FUNCTION OF FAT IN THE BODY .THE METHODOLOGY FOR THE SECOND PART OF THE S TUDY REVEALS THAT BOTH CHILDREN AND TEACHERS DETERMINE THE MICRO-AND MACRO FACTORS THAT INFLUENCE PEOPLE'S HEALTH AND EATING BEHAVIOUR.IT APPEARS THAT THE PARTICIPANTS IN THE STUDY EXPRESS THE "COMMON KNOWLEDGE" ABOUT HEALTH AND FOOD THAT IS DISSEMINATED BY MEDIA AND IS COMMUNICATED AMONG THE PEOPLE IN THE SOCIETY .SO THE ORIGIN OF SOCIAL REPRESANTATIONS THAT BOTH THE GROUPS HAVE IS COMMON .MOREOVER ,THE FINDINGS CONFIRM THE ROLE OF MASS MEDIA IN THE CONSTRUCTION OF REPRESANTATIONS FOR HEALTH AND DIET.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Τρόφιμα
Social Sciences
Health
Εκπαίδευση
Health education
Pupils
Αγωγή Υγείας
Συνεντεύξεις με ομάδες εστίασης
Υγεία
FOCUS GROUP INTERVIEWS
Μαθητές
Teachers
Education
Αναπαραστάσεις
NUTRITION EDUCATION
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κοινωνικές Επιστήμες
Representations
Εκπαιδευτικοί
Food

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)