THE DEVELOPMENT OF VISUOSPATIAL ABILITIES IN MENTALLY RETARDED AND NOR MALLY DEVELOPING CHILDREN

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΧΩΡΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΟΜΑΛΑ
THE DEVELOPMENT OF VISUOSPATIAL ABILITIES IN MENTALLY RETARDED AND NOR MALLY DEVELOPING CHILDREN

Αλευριάδου, Αναστασία

PhD Thesis

1998


Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑ ΟΜΑΛΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗ-ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ . ΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ , ΕΠΙ ΤΗ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ δΓΧΡΩΜΕΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΗΤΡΕΣ ΤΟΥ RA VEN , ΔΙΑΙΡΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ . ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΜΙΑ ΣΥΣΤΟΙΧΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟ?ΘΜΕΝΗ ΑΠΟ 15 ΕΡΓΑ. ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ 4 ΚΑΤΗΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΟΥ Α) ΧΩΡΙΚΗ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ , Β) ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ , Γ) ΝΟΕΡΗ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Δ) ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΟΠΤΙΚΟΧΩΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ. ΟΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 4 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΜΑΛΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟ ΣΗΣ . ΑΝΤΙΘΕΤΑ , ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΟΥ , ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ , ΤΑΟΜΑΛΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΥΨΥΛΟΤΕΡΗΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ . ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣ ΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ.
THE AIM OF THE PRESENT STUDY WAS TO INVESTIGATE THE DEVELOPMENT OF SPATIAL ABILITY IN NORMAL AND FAMILIAL MENTALLY RETORDED CHILDREN . THE SUBJECTS WERE WATCHED ON THE BASIS OF PERFORMANCE ON THE RAVEN COLORED PROGRESSIVE MATRICES ATEST BATTERY WAS CONSTR UCTED CONSISTING OF CATEGORIES OF SPATIAL ABILITIES: A) SPATIAL VISUALIZATION , B) ORIENTATION , C) MENTAL ROTATION , D) SHORT-TERM VISUOSPATIAL MEMORY. ANALYSES OF VAARIANCE SHOWED THAT THERE WERE NO SIGNIFICANT DIFFERENCES BETWEEN THE NORMALLY DEVELOPIN G AND THE MENTALLY RETARDED SUBJECTS IN THE LOWER COGNITIVE PERFORMANCE GROUPS , IN ALL COMPARISONS ON THE FOUR SPATIAL CATEGORIES . IN CONTRAST , IN ALL SPATIAL CATEGORIES , EXCEPTORIENTATION , THE NORMALLY DEVELOPING SUBJECTS OF HIGHER CAGNITIVE PERFORM ANCE OUTPERFORMED THE MENTALS , RETARDED. THE RESULTS ARE DISCUSSED IN RELATION TO CURRENT COGNITIVE THEORIES ON MENTAL RETARDATION.

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές Επιστήμες

FAMILIAL MENTALLY RETARDED CHILDREN
ΧΩΡΙΚΗ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Προσανατολισμός
ΟΠΤΙΚΟΧΩΡΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
VISUOSPATIAL ABILITIES
ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Psychology and Cognitive Sciences
DEVELOPMENTAL APPROACH
Orientation
Νοητική καθυστέρηση
SPATIAL VISUALIZATION
MENTAL RETATDACTION
SHORT-TERM VISUOSPATIAL MEMORY
ΝΟΕΡΗ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ
Κοινωνικές Επιστήμες
ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗ ΟΠΤΙΚΟΧΩΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ
ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ
MENTAL ROTATION

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.