ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΩΝ , ΑΙΤΙΩΔΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΩΝ ΣΕ ΣΥΝΑΡ ΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΔΟΜΙ...

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



DRAWING REPRESANTATION OF CATEGORICAL , CAUSAL AND SPATIAL RELATIONS ΙN CONNECTION TO THE DEVELOPMENTAL STATE OF THE RELEVANT SPECIALIZED SYSTEMS AND THE PROCESSING SYSTEM
ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΩΝ , ΑΙΤΙΩΔΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΩΝ ΣΕ ΣΥΝΑΡ ΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΔΟΜΙ...

Μπονώτη, Φωτεινή

PhD Thesis

1998


THE AIM OF THIS STUDY WAS TO INVESTIGATE THE NATURE AND DEVELOPMENT OF CHILDREN'S DRAWING ABILITY DURING THE PRE - SCHOOL AND SCHOOL AGE , IN TERMS OF THE THEORY OF EXPERIMENTIAL STRUCTURALISM (DEMETRIOU & EFKLIDES 1989) .MORE SPECIFICALLY , THE PRESENT RESEARCH WAS DESIGNED TO EXAMINE FOUR CRITICAL QUESTIONS :1) COULD THE DRAWING ABILITY BE CHARACTERIZED AS A SPECIALISED COGNITIVEABILITY (SSS) IN THE ORGANISATION OF THE MIND ?2)WHAT STRUCTURAL RELATIONS ARETHERE , BETWEEN THE DRAWING ABILITY , THE RES T OF THE SPECIALISED COGNITIVEABILITIES AND THE PROCESSING SYSTEM ? 3) WHAT IS THE DEVELOPMENTAL PROFILE OF THE DRAWING ABILITY AND WHETHER IS RELATED TO DEVELOPMENT OF THE REST OF THE SSS'S AND THE PROCESSING SYSTEM ? 4)WHAT IS THE NATURE OF THE DRAWING ABILITY ?THE ABOVE QUESTIONS WERE INVESTIGATED IN A SAMPLE OF 140 BOYS AND GIRLSAGED 4 AND 10 YEARS .COGNITIVE AND DRAWING TASKS WERE DEVELOPED AND APPLIED ,TESTING FOR THE QUALITATIVE , CAUSAL AND SPATIAL SSS RESPECTIVELY AS WELL ASTASKS THAT INVESTI GATED CHILDRENS' SHORT - TERM STORAGE .RESULTS SHOWED THAT THE ABILITIES THAT ARE REQUIRED FOR THE DEPICTION OF REALITY ARE ORGANISEDIN AN AUTONOMOUS SPHERE AND THEREFORE COULD BE REGARDED AS AN INDEPENDENT SSS IN THE ORGANISATION OF THE MIND.AS REGARDS THE STRUCTURAL RELATIONS BETWEEN DRAWING ABILITY AND THE OTHER SSS'S , IT WAS FOUND THAT THE FORMER IS STRUCTURALLY RELATED MORE TO THE QUALITATIVE SSS.WITH VIEW TO THE RELATIONS TO THEPROCESSING SYSTEM , THE FINDINGS REVEALED DIFFERENT WAYS OF CONNECTIO N BETWEEN DRAWING ABILITY AND THE TWO MNEMONIC SUBSYSTEMS T
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ ΔΟΜΙΣΜΟΥ (ΔΕΜΕΤΡΙΟΘ & ΕΦΚΛΙΔΕΣ 1989).ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΣΕ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΚΥΡΙ ΩΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ 1) ΜΠΟΡΕΙ Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΩΣ ΜΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΣΦΑΙΡΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ (ΕΔΟΣ) ΣΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ2)ΠΟΙΕΣ ΔΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ , ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ 3) ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Π ΡΟΤΥΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΕΣ ΠΟΡΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ 4) ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΡΕΥΝΗΘΗΚΑΝ ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΕ ΕΝΑ ΔΕΙΓΜΑ 140 ΑΤΟΜΩΝ , ΗΛΙΚΙΑΣ 4 - 10 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥ ΟΦΥΛΛΩΝ .ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ , ΤΟ ΑΙΤΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΕΔΟΣ , ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΑΝ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ .ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΩΣ ΕΝΑ ΧΩΡΙΣΤΟ ΕΔΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ .ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΔΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΕΔΟΣ , ΒΡΕΘΗΚΕ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΣΥΣ ΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΔΟΣ , ΕΝΩ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΜΝΗΜΟΝΙΚΑ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ , ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΜΝΗΜΗ .ΕΠΙΣΗΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΟΤΙ Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΚ ΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ .(ΑΠΟΚΟΠΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές Επιστήμες

ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γνωστική ανάπτυξη
Social Sciences
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
NEO - PIAGETIAN THEORIES
PRE-SCHOOL AND SCHOOL AGE CHILDREN
PROCESSING SYSTEM
Drawing ability
Σχεδιαστική ικανότητα
Psychology and Cognitive Sciences
ΝΕΟ - ΠΙΑΖΕΤΙΑΝΕΣΘΕΩΡΙΕΣ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΔΟΜΙΣΜΟΣ
EXPERIMENTAL STRUCTURALISM
Κοινωνικές Επιστήμες
Cognitive development

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.