ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ ΛΕΞΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



PROBLEMS RELATED TO GREEK-ENGLISH LEXICAL LOANS
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ ΛΕΞΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ

Mattheoudaki-Sayegh, Marina
Ματθαιουδάκη-Σαϊέχ, Μαρίνα

PhD Thesis

1998


Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ. ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΕΑΝ ΟΙ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛ ΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ COBUILD CORPUS. Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ/ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ Μ Ε ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥΣ. ΕΞΕΤΑΣΑΜΕ 127 ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ: 1) ΝΑ ΙΕΡΑΡΧΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ 2) ΝΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΟΥΜΕ Η ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΟΙ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛ ΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: 1) ΟΙ ΨΥΕΔΟΦΙΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΘΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΟΥΣ, 2) ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ. Τ ΕΛΟΣ, ΤΟΝΙΣΤΗΚΕ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΙΚΩΝ ΑΥΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ.
THIS STUDY IS CONCERNED WITH THE SEMANTIC AND PRAGMATIC ANALYSIS OF THE GREEK- ENGLISH FALS FRIENDS. AT THE SAME TIME IT HAS A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE AND IT AIMS TO EXAMINE WHETHER OR NOT FALSE FRIENDS PRESENT LEARNING DIFFICULTIES TO ADVANCED GREEK LEAR NERS OF ENGLISH. THE CHOICE OF THE WORDS WAS DETERMINED BY FREQUENCY CIRTERIA AND WAS BASED ON THE COBUILD CORPUS DATA. THE CONTRASTIVE ANALYSIS BETWEEN LOANS AND SOURCES JUSTIFIED THE CLASSIFICATION OF LOANS INTO FIVE CATEGORIES DEPENDING ON THEIR SEMANTI C/PRAGMATIC DISTANCE FROMTHEIR SOURCES. A TEST WAS DEVISED AND GIVEN TO 127 UNIVERSITY STUDENTS IN ORDER: 1) TO ESTABLISH A HIERARCHY OF ACQUISITION DIFFICULTY; 2) TO VERIFY OR DISPROVE THE HYPOTHESIS THAT GREEK-ENGLISH FALSE FRIENDS PRESENT A LEARNING DI FFICULTY. THE STATISTICAL ANALYSIS OF THE RESULTS LED TO THE FOLLOWING CONCLUSION. 1) FALSE FRIENDS CAN BE RANKED ACCORDING TO LEARNING DIFFICULTY; 2) THESE WORDS PRESENT SERIOUS ACQUISITION PROBLEMS. FINALLY THE TEACHING IMPLICATIONS WERE DISCUSSED; I.E. THE NEED TO RAISE STUDENTS' AND TEACHERS' AWARENESSOF THIS LEXICAL FIELD

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ-ΑΓΓΛΙΚΕΣ ΨΕΥΔΟΦΙΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
COBUILD CORPUS CONCORDANCES AND COLLOCATIONS
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ
GREEK ENGLISH FALSE FRIENDS
TESTING THE LEARNING DIFFICULTY OF GREEK-ENGLISH FALSE FRIENDS
CONTRASTIVE ANALYSIS BETWEEN ENGLISH LOANS AND GREEK SOURCES
LEXICAL LOANS - LEXICAL BORROWING
Humanities and the Arts
Languages and Literature
ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ ΛΕΞΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ COBUILDCORPUS
Γλώσσα και Λογοτεχνία
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ-ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΨΕΥΔΟΦΙΛΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
CLASSIFICATION OF GREEK-ENGLISH FALSE FRIENDS
PEDAGOGIC IMPLICATIONS - AWARENESS RAISING
SEMANTIC AND PRAGMATIC ANALYSIS
ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.