DANS LE PRESENT TRAVAIL, NOUS DISUTONS LA CONCEPTION DE SAINT SYMEON CONCERNANT LES DELITS ECCLESIASTIQUES. A LA BASE DE SON OEUVRE ECRIT, ON SOULIGNE SESVUES CARACTERISTIQUES DANS LE DOMAIN DU DROIT PE NAL ECCLESIASTIQUE. L' OBJET DE CE TRAVAIL A UN ASPE CT DOUBLE: A. LA QUERRE SAINTE DE APRES SAINT SYMEON ET B. LES SANCTIONS ECCLESIASTIQUES SELON SAINT SYMEON. ON A APPROCHE LES DEX SUJETS DANS LEUR PERSPECTIVE HISTORIQUE (METHODE HISTORIQUE). LA TRADITIONCANONIQUE DE L' EGLISE ORTHODOXE RESTE AU CENTRE D E NOTRE RECHERCHE. A . PLUS PARTICULIEREMENT, EN CE QUI CONCERNE LE SUJET DE LA QUERRE SAINTE, ON S' EST BASE SUR LES CANONS 13, 43 ET 55 DE SAINT BASILE QUI PREVOIENT DES SANCTIONS ECCLESIASTIQUES POUR L' HOMICIDE PENDANT LA QUERRE OU DANS LE CAS DE DEFENCE. ON A ETUDIE LES TEXTES DE L' EPOQUE PALEOLOGIENNE (DERNIERS SIECLES DE L' EMPIRE BYZANTIN) OU L' IDEE DE LA MORT PENDANT LA QUERRE JOUE UN ROLE IMPORTANT. ON A ETUDIE AUSSI LES ENKOMIASTES QUI ONT ECRIT EN L' HONNEUR DU PROTECTEUR DE THESSALONIQUE SAIN T DEMETRIUS ET ON A ESSAYE DE DEMONTRER L IMPORTANCE DE LA FIGURE DE SAINT DEMETRIUS DANS L' OEUVRE DE SYMEON. EN AXANT NOTRE RECHERCHE SUR L' ETUDE DES TEXTES PALEOLOGIENS, ON A ESSAYE D' INTERPRETER DEUX ACTES (ΣΥΜΒΟΥΛΙΑΙ) DE SYMEON, SELON LESQUELS TOUS CEUX QUI SE TUENT A LAQUERRE DEVIENDRONT DES MARTYRS. B. ON A ETUDIE, ENSUITE, LES SANCTIONS ECCLESIASTIQUES SELON SAINT SYMEON QUI DONNE UNE GRANDE IMPORTANCE A LA PHILANTHROPIE. UN EXEMPLE CARACTERISTIQUE SE TROUVE DANS LE CAS D' HOMICIDE, OU SAINT SYMEON PREVOIT POUR L' AUTEUR, SAUF LES (ABSTRACT TRUNCATE
ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ. ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΤΟΝΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ ΕΠΙΜΕΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ: Α. ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΥΜΕΩΝ, ΚΑΙ Β.ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΣΥΜΕΩΝ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΑΜΕ ΔΕ, ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Α. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ 13,43 ΚΑΙ 55 ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ Η ΣΕ ΑΜΥΝΑ. ΜΕΛΕΤΗΣΑΜΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ (ΤΕΛΕΥΤΑΙ ΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ), ΟΠΟΥ Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΔΙΑΔΡΑΜΤΙΖΕΙ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΡΟΛΟ. ΜΕΛΕΤΗΣΑΜΕ ΕΠΟΣΗΣ ΤΟΥΣ ΕΓΚΩΜΑΣΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΓΡΑΨΑΝ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΜΕΩΝ. ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΑΜΕ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΟΥΜΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΙΕΣ) ΤΟΥ ΣΥΜΕΩΝ, ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΟΣΟΙ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΘΑ ΑΝΑΔ ΕΙΧΘΟΥΝ ΜΑΡΤΥΡΕΣ. Β. ΣΤΗΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΥΜΕΩΝ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΔΙΔΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ. δΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑΣ, ΟΠΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ Ν ΥΠΑΙΤΙΟ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΥΡΩΣΕΩΝ, ΤΗΝ ΑΠΕΛΕ