ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΡΦΗΣ ΓΑΣΤΡΑΣ ΠΛΟΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ
HULL FORM OPTIMIZATION WITH RESPECT TO SEAKEEPING

Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος
Grigoropoulos, Grigorios

PhD Thesis

1989


ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ, ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟΣ ΓΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΛΟΙΟΥ ΣΕ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ. Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Η/Υ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΛΟΙΟΥ ΣΕ ΚΥΜΑ ΟΤΑΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, Η ΙΣΑΛΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ, Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΕΜΒΑΔΟΝΝΥΜΕΩΝ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΤΩΝ Κ .Β. ΤΩΝ ΝΟΜΕΩΝ Κ.Β(Χ). ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΓΑΣΤΡΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΜΗ "ΠΑΤΡΙΚΗ" ΣΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ 'Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ CW, LCF, LCB, KB ΚΑΤΑΝΟΜΗ, CP ΚΛΠ. ΕΦ'ΟΣΟΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΨΗ ΓΑΣΤΡΑΣ, ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΥΣΤΗΡΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΑΣΤΡΑ ΜΕΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΚΥΜΑ. Η ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΩΝ ΜΕΓΙΣΤΩΝ ΩΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΚΡΙΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΣΕ ΗΜΙΤΟΝΙΚΟΥΣ ΚΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΡΙΘΜΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΓΑΣΤΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ HOOKE ΚΑΙ JEEVES. Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΠΙΤΥΧΩΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ. ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΨΥΓΕΙΟ, ΕΝΑ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΙ. ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ.
IN THIS THESIS A NEW METHOD FOR ANALYTICAL SEAKEEPING OPTIMIZATION IS DESCRIBED. THE METHOD IS BASED ON A COMPUTER CODE WHICH PREDICTS SEAKEEPING PERFORMANCE WHEN THE SHIP PROFILE, THE DESIGN WATERLINE, THE SECTIONAL AREA CURVE AND THE DISTRIBUTION ALONG THE SHIP OF THE CENTROID, KB(X) OF THE CROSS SECTIONS ARE PRESCRIBED. THE CODE CAN AUTOMATICALLY GENERATE VARIANT FULL FORMS DIFFERING FROM A PARENT IN THE MAIN DIMENSIONS AND IN ONE OR MORE PARAMETERS SUCH AS CW, LCF, LCB, KB DISTRIBUTION, CP ETC. WHEN APPROPRIATE RANGES FOR THE PRINCIPAL CHARACTERISTICS AND PARAMETERS OF THE HULL FORM UNDER INVESTIGATION ARE PRESCRIBED, A FORMAL OPTIMIZATION PROCEDURE IS USED TO OBTAIN THE VARIANT WITH THE BEST SEAKEEPING BEHAVIOURS. THE OPTIMIZATION PROCEDURE USES AS OBJECTIVE FUNCTION THE WEIGHTED AVERAGE OF A NUMBER OF PEAK SHIP RESPONDS IN REGULAR WAVES FOR A NUMBER OF SHIP SPEEDS AND DETERMINES THE OPTIMUM HULL FORM USING THE HOOKE AND JEEVES ALGORITHM. THE PROPOSED PROCEDURE HAS BEEN SUCCESSFULLY APPLIED FOR THREE CASES:A MERCHANT SHIP, A NAVAL SHIP AND A FISHING VESSEL AND HAS BEEN EXPERIMENTALLYVERIFIED IN THE FIRST CASE.

Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Περιβαλλοντική Μηχανική

Ship design
Περιβαλλοντική Μηχανική
Μη γραμμικός προγραμματισμός
HULL FORM
Κυματισμοί
Criteria
Βελτιστοποίηση
Waves
Optimization
Υδροδυναμική συμπεριφορά
Design
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
EXPERIMENTS IN TOWING TANK
Engineering and Technology
COMPUTER AIDED DESIGN
ΧΡΗΣΗ Η/Υ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ
ΜΟΡΦΗ ΓΑΣΤΡΑΣ
Κριτήρια
Σχεδίαση
Environmental Engineering
Σχεδίαση πλοίου
NON-LINEAR PROGRAMMING
SEAKEEPING

English

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)
National Technical University of Athens (NTUA)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)