ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΧΡΙΔΑΣ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β'

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



THE WITH REFERENCE TO ARCHBISHOPRIC OF ACHRIDA SIGILLA OF BASIL II
ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΧΡΙΔΑΣ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β'

Κωνσταντίνου, Η.

PhD Thesis

1989


THE THREE SIGILLIA, WHICH GAVE PRIVILEGES TO THE ARCHBISHOPRIC OF ACHRIDA ARE CONSIDERED UNTIL NOW TO HAVE BEEN RELEASED BY BASIL II. IN THIS DISSERTATION I HAVE INVESTIGATED THE PROBLEM AND LOCATED THE ELEMENT, WHICH LED TO THE VIEW THAT THESE THREE SIGILLIA WERE FORGED. THE ABOVE VIEW CONCERNING THE SIGILLIA OF BASIL II IS BASED ON THE FOLLOWING: MICHAEL'S VIII THE PROTOTYPE CHRYSOBOULL, INWHICH THE THREE SIGILLIA ARE INCLUDED, HAS BEEN LOST. A VERY LATE COPY OF IT, WHICH CONTAINED MICHAEL'S VIII THE COMPLETE CHRYSOBOULL, IS THAT OF THE 17TH CENTURY AND IT IS INCLUDED IN THE SINAIT CODE (508/976). A C INVESTIGATION BASED ON DIPLOMATIC, SHOWED THAT CHRYSOBOULL IS NOT A TRUE COPY OF AN ORIGINAL DOCUMENT, BUT IT IS A FICTITIOUS DOCUMENT, WHICH IS CONSISTED OF A COLLECTION AND OTHER PAPERS. THE THREE SIGILLIA DO NOT HAVE THE TYPICAL FORM OF AN ORIGINAL DOCUMENT AND THEIR DEVIATIONS ADVOCATE THE ACCEPTANCE OF THE ARGUMENT THAT THE PAPERS ARE FICTITIOUS. THE REVIEW OF MATTER SHOWED THAT THE SIGILLIA MUST BE THE CREATION OF ARCHISHOP MATHEW 91410-1416) OF ACHRIDA, WHO TRIED TO USE THEM IN ORDER TO BENEFIT HIS ARCHBISHOPRIC. BUT THE REACTION OF PATRIARCH EFTHYMIOS OF CONSTANTINOPLE WAS IMMEDIATE AND VIGOROUS, AS IT CAN BE SEEN IN HIS LETTER, WHICH WAS DIRECTED TO MATTEW. IN THIS LETTER HE WRITES THAT: "PRIVILEGES USED IN ORDERTO SUPPORT HIS DEMANDS ARE NOT ORIGINAL BUT FALSE". AS A RESULT OF THIS INVESTIGATION WE MUST ACCEPT THAT WHOLE ORGANIZATION OF THE ARCHBISHOPRIC OF ACHRIDA,AS IT IS ACCEPTED TODAY, DOES NOT CORRESPOND TO REALITY.
ΤΡΙΑ ΣΥΓΙΛΛΙΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΔΙΝΑΝ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΧΡΙΔΑΣ, ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΤΙ ΑΠΟΛΥΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟ Β'. ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΡΕΥΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΥΤΑ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΤΑ. Η ΠΛΑΣΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΙΓΙΛΛΙΩΝ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β' ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΞΗΣ: ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΒΟΥΛΛΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΜΙΧΗΑΛ Η', ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ. ΠΟΛΥ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΝΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΧΡΥΣΟΒΟΥΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΙΝΑΙΤΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ 508 (976). ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΓΥΤΕΡΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΗΣΙΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΓΝΗΣΙΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΛΑΣΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΣΥΡΡΑΦΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ. ΤΑ ΔΕ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝΓΝΗΣΙΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΛΑΣΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΑΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (1410-1416), Ο ΟΠΟΙΟΣΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΤΟΥ. Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΟΜΩΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΗ, ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΑΤΘΑΙΟ, ΟΠΟΥ ΤΟΝΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΗΣΙΑ ΑΛΛΑ ΨΕΥΔΗ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΟΛΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΧΡΙΔΑΣ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Ιστορία και Αρχαιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

ΣΛΑΒΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙ ΠΕΤΡΟΥ
ΧΡΥΣΟΒΟΥΛΛΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ Η'
Humanities and the Arts
BULGARIAN CHURCH DURING THE REIGN OF SAMUEL
BULGARIAN CHURCH DURING THE REIGN OF PETER
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΧΡΙΔΑΣ
CODE S. SEPULCHRI
MICHAEL'S VIII CHRYSOBOULL
ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ
Ιστορία και Αρχαιολογία
ΣΙΓΙΛΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Β'
CODE GERASIMI
SLAVIC TRANSLATION
CODE SINAIT
ARCHBISHOPRIC OF ACHRIDA
ΣΙΝΑΙΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
History and Archaeology
ΚΩΔΙΚΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
SIGILLA OF BASIL II
ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΙ ΣΑΜΟΥΗΛ
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.