Αρχές σχεδιασμού και κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών για την αυτομάθηση της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Design principles and evaluation criteria of educational software for self-learning Greek as a foreign language
Αρχές σχεδιασμού και κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών για την αυτομάθηση της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας

Charalabopoulou, Efrosini
Χαραλαμποπούλου, Ευφροσύνη

PhD Thesis

2006


Στόχος της παρούσας διατριβής είναι o προσδιορισμός των σχεδιαστικών αρχών και η πρόταση μιας τυπολογίας κριτηρίων αξιολόγησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών λογισμικών που απευθύνονται σε ενήλικες σπουδαστές και καλύπτουν τις ιδιότυπες ανάγκες της αυτομάθησης (self-learning) στην ξένη γλώσσα (ΞΓ). Αφετηρία για το όλο εγχείρημα αποτέλεσε η διαπίστωση ότι η δημιουργία τέτοιων περιβαλλόντων μάθησης συνιστά αναγκαιότητα για τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες, όπως η ΝΕ, δεδομένου ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η δυνατότητα επαφής με τη γλώσσα-στόχο και συστηματικής εκμάθησής της περιορίζεται (και ενδεχομένως να εξαντλείται) μέσω της πρόσβασης στα περιβάλλοντα αυτά. Οι παραπάνω λόγοι σε συνδυασμό με την ισχνή παρουσία τέτοιου είδους συστημάτων τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά επέτειναν την ανάγκη διερεύνησης αυτού του πεδίου.

Φυσικές Επιστήμες ➨ Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μοντέλο σχεδιασμού λογισμικών αυτομάθησης ξένης γλώσσας
Αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικού λογισμικού
Μοντέλο αξιολόγησης λογισμικών αυτομάθησης ξένης γλώσσας
Languages and Literature
Evaluation criteria of language courseware
Design principles of language courseware
Evaluation model of second/foreign language self-learning software
Φυσικές Επιστήμες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Education
Ανδραγωγική
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Natural Sciences
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Andragogy
Υπολογιστής Αυτομάθησης Ξένης Γλώσσας
Γλώσσες, Δεύτερη
Social Sciences
Αυτόνομος μαθητής
Humanities and the Arts
Design model of second/foreign language self-learning software
Εκπαίδευση
Computer assisted language self-learning
Computer and Information Sciences
Autonomous learner
Adult learning
Κοινωνικές Επιστήμες
Second language acquisition
Εκμάθηση ξένης γλώσσας

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)