Forest as an object of environmental education in primary education

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το δάσος ως αντικείμενο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Forest as an object of environmental education in primary education

Γαλυφιανάκη, Ευλαμπία

PhD Thesis

2007


Subject of our research is the identification of pupils' environmental knowledge, attitude and behavior. For this aim an environmental content analysis-focusing in forest-of the whole books of the primary school has been carried out. Also a questionnaire has been filled by 1219 pupils of 6th class, who live in urban, semi-urban, plain and mountainous areas of Macedonia. According to the results, it has been find out that the satisfactory results of pupils in knowledge matters, have a significant improvement after their participation in programs of environmental education. Also, the pupils who live in environmental decomposed areas appear to be more sensitive and are willing to undertake initiative for the salvation of our forests. Pupils who live in mountainous areas are very concerned about their inadequate protection and talk about the need of taking measures for their protection. Taking under consideration, the results of the research, the major deficiencies of school books and childrens' enthusiasm about forest, we created environmental material for the forest.
Θέμα της έρευνάς μας είναι η αποτύπωση των περιβαλλοντικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφοράς των μαθητών που ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών και συμπεριφοράς τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ανάλυση περιβαλλοντικού περιεχομένου-εστιάζοντας στο δασικό οικοσύστημα-επί του συνόλου των διδακτικών εγχειριδίων του δημοτικού σχολείου, καθώς και δημοσκόπηση μέσω ερωτηματολογίου σε 1219 μαθητές της Στ' τάξης δημοτικού που κατοικούν σε αστικές, ημιαστικές, πεδινές και ορεινές περιοχές της Μακεδονίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι η ικανοποιητική απόδοση των μαθητών σε θέματα γνώσεων βελτιώνεται σημαντικά με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ότι κατά κανόνα οι μαθητές που διαβιούν σε περιβαλλοντικά υποβαθμισμένες περιοχές εμφανίζουν μεγαλύτερη ευαισθησία και διάθεση ανάληψης πρωτοβουλιών για τη σωτηρία των δασών μας. Οι μαθητές δε, κάτοικοι των ορεινών περιοχών εκδηλώνουν την ανησυχία τους για την πλημμελή φύλαξη των δασών μας και τονίζουν την ανάγκη λήψης μέτρων για την προστασία τους. Λαμβάνοντας υπ' όψιν τα αποτελέσματα της έρευνας, τις σημαντικές ελλείψεις της σχολικής ύλης, αλλά και την ενθουσιώδη ανταπόκριση των μαθητών στο "δάσος" δημιουργήσαμε και προτείνουμε εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για την εκπόνηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα το δάσος.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Φυσικές Επιστήμες
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος

Primary education
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Δάση
Forests
Περιβαλλοντικές γνώσεις
Social Sciences
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Educational material
Εκπαίδευση
Μαθητές δημοτικού
Ανάλυση περιεχομένου
Pupils
Φυσικές Επιστήμες
Εκπαιδευτικό υλικό
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Ερωτηματολόγια
Education
Environmental education
Questionnaires
Κοινωνικές Επιστήμες
Environmental knowledge
Natural Sciences
Content analysis
Earth and Related Environmental Sciences

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)