ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΙΚΡΗ ΕΜΦΑΣΗ ΕΙΧΕ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ, ΚΑΙ ΑΥΤΗ, ΜΟΝΟΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΡΟΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ. Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ 7 ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ-ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: 1) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. 2) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ-ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ. 3) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ-ΠΩΣ ΔΗΛΑΔΗΒΕΛΤΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΞΙΕΣ, ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΕΞ'ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ. 4) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΛ. ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΑΜΟΙΒΕΣ. 5) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ, ΟΠΟΥ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ, ΤΟ ΗΘΙΚΟ, ΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ ΤΗΣΟΜΑΔΑΣ. 6) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ 7) ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΗΚΕ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ 112 ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΕΣΣΑΙΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
IN THE PAST, IN TRAINING EVALUATION, LITTLE EMPHASIS HAS BEEN PLACED ON THOSE IMPORTANT VARIABLES BEYOND THE TRAINING COURSES ITSELF, (MEASURING THE REACTIONSOF PARTICIPANTS) UPON WHICH THE SUCCESS OF MANAGEMENT TRAINING MAY BE CONTINGENT. THE PRESENT STUDY SUGGESTS A MODEL OF TRAINING EVALUATION THAT INCLUDES 7 LEVELS OF RESULTS: 1) REACTIONS: (HOW THE PARTICIPANTS FEEL ABOUT THE PROGRAM). 2) LEARNING: (HOW EFFECTIVELY THE PROGRAM ACCOMPLISHES ITS OBJECTIVES OF INCREASING KNOWLEDGE, IMPROVING SKILLS AND CHANGING ATTITUDES. 3) BEHAVIOUR: (HOW ON-THE-JOB BEHAVIOR OF PARTICIPANTS IMPROVES DUE TO TRAINING PROGRAMS. 4) PERFORMANCE: (THE IMPACT OF TRAINING TO MANAGEMENT EFFICIENCY TURNOVER, AND PAY-OFF). 5) LOCAL-DEPARTMENTAL RESULTS (HOW THE ORGANIZATIONAL CLIMATE, MORALE, CONFORMITY, STABILITY OF THE GROUP HAS BEEN INFLUENCED BY THEIR TRAINED MEMBERS). 6) ULTIMATE RESULTS ON ORGANIZATION (THE IMPACT OF THE TRAINING PROGRAMS ON PROFITS AND COSTS OF THE ORGANIZATION. 7) GENERAL SOCIETAL CHANGES. TO DETERMINE HOW THEMODEL WORKS, A SURVEY OF 112 MIDDLE LEVEL MANAGERS OF GREEK ENTERRISES WAS DONE.