Διερεύνηση της εφαρμογής ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος σε μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα και μαθησι...

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Implementation and evaluation of a specific education program developed in children with ADHD and hearing disabilities
Διερεύνηση της εφαρμογής ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος σε μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα και μαθησι...

Lampropoulou, Aikaterini
Λαμπροπούλου, Αικατερίνη

PhD Thesis

2010


Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a common childhood disorder presenting with impairing levels of inattentive or hyperactive/impulsive behavioral symptoms and cognitive manifestations. Many children with ADHD are at high risk for academic underachievement or failure despite having average or above average intellectual abilities. Longitudinal epidemiological surveys show that childhood ADHD predict subsequent lower achievement scores in reading and mathematics. Research into treatment outcomes shows that the combination of medical and school-based interventions are generally effective in reducing disruptive and off-task behavior in students with ADHD.. The aim of the present study was to explore the implement of a three-month specific school-based intervention program, in 82 school age children with ADHD, whether or not they used medication. The study employed subjective (parent/teacher ratings) and objective (standardized tests) academic achievement measures, implemented specific empirically based strategies and examined their effectiveness in behavior and school achievement. The results highlight that the combination of medication and school-based intervention strategies including behavioural interventions, modifications to academic instruction and home–school communication, significantly improve behavioural problems and academic achievement in children with ADHD.
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), είναι κοινή διαταραχή της παιδικής ηλικίας, η οποία εκδηλώνεται με προβλήματα στη συμπεριφορά και γνωστικά ελλείμματα. Πολλά παιδιά με ΔΕΠ-Υ βρίσκονται σε κίνδυνο να εκδηλώσουν μειωμένη σχολική επίδοση ή σχολική αποτυχία παρά το γεγονός ότι έχουν συχνά υψηλές νοητικές ικανότητες. Μακροχρόνιες επιδημιολογικές μελέτες έδειξαν, ότι η ΔΕΠ-Υ στη σχολική ηλικία αποτελεί προγνωστικό παράγοντα χαμηλής επίδοσης στην ανάγνωση και στα Μαθηματικά. Έρευνες σχετικές με τα αποτελέσματα των θεραπευτικών προσεγγίσεων έχουν δείξει ότι, ο συνδυασμός εκπαιδευτικών και φαρμακευτικών παρεμβάσεων αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικός στη μείωση της διαταρακτικής και της εκτός έργου συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, μέσα στη σχολική τάξη. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η εφαρμογή και αξιολόγηση τρίμηνου ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης σε 82 μαθητές δημοτικού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα, με και χωρίς φαρμακευτική αγωγή. Στη μελέτη πραγματοποιήθηκαν υποκειμενικές και αντικειμενικές μετρήσεις, εφαρμόστηκαν ειδικές, διεθνώς τεκμηριωμένες εκπαιδευτικές και συμπεριφοριστικές στρατηγικές παρέμβασης και αξιολογήθηκε η αποτελεσματικότητα τους στη συμπεριφορά και στη σχολική επίδοση. Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι ο συνδυασμός φαρμακευτικής και ειδικής εκπαιδευτικής παρέμβασης- η οποία περιλαμβάνει στρατηγικές αντιμετώπισης της προβληματικής συμπεριφοράς, τροποποίηση των μεθόδων διδασκαλίας και επικοινωνία σχολείου-οικογένειας- βελτιώνει σημαντικά τα προβλήματα στη συμπεριφορά και την ακαδημαϊκή επίδοση των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Δάσκαλος και υπερκινητικό παιδί
Social Sciences
Πρόγραμμα παρέμβασης στη ΔΕΠ-Υ
Εκπαίδευση
Teachers and ADHD children
Teaching the ADHD child
Εκπαιδευτικές στρατηγικές παρέμβασης
School based intervention program for ADHD
School based intervention strategies
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Διδάσκοντας υπερκινητικά παιδιά
Children with ADHD in classroom

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.