Στην παρούσα διατριβή γίνεται διερεύνηση των χαρακτηριστικών ιδιοτήτων των ασφαλτικώνσκυροδεμάτων (ΑΣ) που επηρεάζουν το μέτρο δυσκαμψίας αυτών, μεταβάλλοντας τον τύποτης ασφάλτου και το είδος των αδρανών υλικών, κυρίως σε ασφαλτομίγματα που παράγονταιστο εργαστήριο αλλά και σε μόνιμη εγκατάσταση και αναπτύσσονται μοντέλα-εξισώσειςπροσδιορισμού του μέτρου δυσκαμψίας. Διερευνάται ακόμη η συμπεριφορά των ΑΣ σεπαραμένουσα παραμόρφωση συναρτήσει του τύπου της ασφάλτου, του ποσοστούασφάλτου και του βαθμού συμπύκνωσης σε διακριτές θερμοκρασίες ελέγχου καιαξιολογούνται οι εν ισχύ προδιαγραφές για παραμένουσα παραμόρφωση των ΑΣ.Όσον αφορά το μέτρο δυσκαμψίας, από τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμώνπροέκυψε ποιές από τις παραμέτρους που εξετάσθηκαν έχουν στατιστικά σημαντική επιρροήσε αυτό. Αναπτύχθηκαν επίσης επτά πρωτότυπες μαθηματικές εξισώσεις, προσδιορισμούτου μέτρου δυσκαμψίας των ΑΣ, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους τον τύπο τουασφαλτομίγματος, τον τύπο της ασφάλτου και το είδος των αδρανών.Κατά τη διερεύνηση της παραμένουσας παραμόρφωσης προέκυψε ότι ο τύπος τηςασφάλτου και ο βαθμός συμπύκνωσης επηρεάζουν έντονα τη συμπεριφορά των ΑΣ σεπαραμένουσα παραμόρφωση, εντός αποδεκτών ορίων της μελέτης σύνθεσης.Επιπροσθέτως το ποσοστό της ασφάλτου, όταν αυτό κυμαίνεται εντός των επιτρεπτώνορίων από το βέλτιστο, επηρεάζει τη συμπεριφορά του ΑΣ, όταν ο έλεγχος γίνεται με τημεθοδολογία που προτείνεται από την ΕΝ 12697-22, Διαδικασία Β. Τέλος τεκμηριώνεται ηαναγκαιότητα ύπαρξης οριακών τιμών χαρακτηριστικών ιδιοτήτων τροχοαυλάκωσης, όταν ηδοκιμή εκτελείται κατά ΕΝ 12697-22, Διαδικασία Β, καθώς και η αλλαγή των υπαρχόντωνοριακών τιμών, όταν η δοκιμή εκτελείται κατά ΒS 598-110.
In the current dissertation, the characteristic properties of asphalt concrete that affectstiffness by varying the type of asphalt and type of aggregate are examined. The asphaltconcrete that was used was produced mainly to the laboratory and partially to the contractionsite. Additionally to the above, stiffness prediction equations were developed.Permanent deformation behaviour of asphalt concrete with respect to binder type, bindercontent and degree of compaction in distinct testing temperatures, was also examined andevaluation of the current, in use, permanent deformation specifications was also made.Analysis of the stiffness results, showed which parameters had a significant statistical effecton stiffness measurements. By using these results, seven stiffness prediction equations weredeveloped. It is mentioned that these equations take into account the type of asphaltconcrete, the type of asphalt and the type of aggregate.Permanent deformation results showed that the type of binder and the degree of compactionare intensively affecting the asphalt concrete’s resistance to permanent deformation, withinthe acceptable limits of the mix design. Additionally binder content, when this varies withinthe acceptable limits from the optimum binder content, also affects asphalt concretepermanent deformation behavior when testing is carried out according to EN 12697-22,Method B.Finally the necessity of defining limiting values when wheel tracking test is carried outaccording to EN 12697-22, Method B and also the change of the existing limiting valueswhen wheel tracking test is carried out according to BS 598-110, are established.