Correlation of injury mechanism with the severity of injury in passenger vehicles' crashes

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συσχέτιση του μηχανισμού κάκωσης με την βαρύτητα κάκωσης σε τραυματίες, μετά από συγκρούσεις επιβατηγών οχημάτων
Correlation of injury mechanism with the severity of injury in passenger vehicles' crashes

Stefanopoulos, Nikolaos
Στεφανόπουλος, Νικόλαος

PhD Thesis

2002


This work correlates the mechanism of injury with its severity and the final prognoses of the vehicle’s occupants. The aim was to arrive to conclusions for the improvement of the secondary and tertiary' prevention of car accidents. Collisions that took place between January 2000 and September 2001 were evaluated. All vehicles whose crash severity using the absorbed energy through the Crash 3 algorithms could not be evaluated were excluded. Also, airbag-carrying vehicles and vehicles whose passengers were ejected were also excluded. 73 vehicles and 127 passengers were studied; 89 of the passengers were involved in head-on collisions, 34 in lateral and 4 in rear ones. 58 passengers involved in small energy collisions, 46 involved in moderate energy and 23 involved in high impact collisions were evaluated. Out of 80 front seat passengers involved in head-on collisions (FSO), 31 used seat- belts whereas 49 were not. The bigger the severity of the impact, the higher was the possibility of having used seat- belts. Not significant difference was noted in small energy crashes between passengers using seat-belts with those who did not. On the other hand, significant difference was noted in moderate energy crashes. The increase of energy from small to moderate increases the possibility of admittance to the hospital of FSO not using seat-belts, while it does not affect FSO using seat-belts. The more severe the deformations of the passenger compartment in vehicles without compartment intrusion, the more severe the injury of FSO and the higher the possibility of hospital admittance. In side-impact crashes, the passengers sitting in the side of the compartment intrusion suffer from more severe injuries than those of the passengers without compartment intrusion and those with compartment intrusion on the adverse side.
Η έρευνα συσχετίζει τον μηχανισμό της κάκωσης με την σοβαρότητα της κάκωσης και την τελική πρόγνωση των επιβατών των οχημάτων, με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για την βελτίωση τόσο της δευτερογενούς όσο και της τριτογενούς πρόληψης του τροχαίου ατυχήματος. Μελετήθηκαν οι συγκρούσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Ιανουάριο του 2000 έως τον Σεπτέμβριο του 2001. Αποκλείστηκαν τα οχήματα στα οποία δεν ήταν δυνατός ο υπολογισμός της σοβαρότητας της σύγκρουσης βάσει της ενέργειας που απορροφήθηκε από την σύγκρουση υπολογισμένης με τους αλγόριθμους του Crash 3. Επίσης αποκλείστηκαν οχήματα με άνοιγμα αερόσακου λόγω του μικρού τους αριθμού και οχήματα στα οποία ο επιβάτης εκτινάχθηκε έξω από το όχημα. Μελετήθηκαν 73 οχήματα και 127 επιβάτες, από τους οποίους 89 επέβαιναν σε μετωπικές συγκρούσεις, οι 34 σε πλάγιες και οι τέσσερις σε οπίσθιες. Μελετήθηκαν 58 επιβάτες που συμμετείχαν σε μικρής ενέργειας συγκρούσεις, 46 που συμμετείχαν σε μέτριας και 23 που συμμετείχαν σε μεγάλης σφοδρότητας συγκρούσεις. Από τους 80 επιβάτες μπροστινών θέσεων μετωπικών συγκρούσεων (FSO) οι 31 φορούσαν ζώνη ασφαλείας και οι 49 δεν φορούσαν. Όσο μεγαλύτερη ήταν η σφοδρότητα της σύγκρουσης τόσο μεγαλύτερη ήταν η πιθανότητα χρήσης ζώνης ασφαλείας. Δεν υπήρχε σημαντική διαφορά στην βαρύτητα της κάκωσης FSO που δεν φορούσαν ζώνης ασφαλείας με FSO που φορούσαν ζώνη ασφαλείας σε συγκρούσεις μικρής ενέργειας ενώ υπήρχε σημαντική διαφορά στην βαρύτητα της κάκωσης FSO που δεν φορούσαν ζώνης ασφαλείας με FSO που φορούσαν ζώνη ασφαλείας σε συγκρούσεις μέτριας ενέργειας. Η αύξηση της ενέργειας από μικρή σε μέτρια αυξάνει την πιθανότητα εισαγωγής σε νοσοκομείο FSO που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας ενώ δεν την αυξάνει σε FSO που φορούσαν ζώνη ασφαλείας. Όσο περισσότερες ήταν οι παραμορφώσεις της καμπίνας των επιβατών, σε οχήματα χωρίς εισχώρηση της καμπίνας, τόσο βαρύτερη ήταν η κάκωση των FSO και τόσο αυξανόταν η πιθανότητα εισαγωγής σε νοσοκομείο. Σε πλάγιες συγκρούσεις οι επιβάτες που κάθονται στην πλευρά όπου υπάρχει εισχώρηση της καμπίνας έχουν βαρύτερες κακώσεις από τους επιβάτες οχημάτων χωρίς εισχώρηση καμπίνας ή με εισχώρηση καμπίνας στην αντίθετη πλευρά.

Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ➨ Κλινική Ιατρική

Crashes
Medical and Health Sciences
Συγκρούσεις
Κλινική Ιατρική
Βαρύτητα κάκωσης
Trauma
Injury severity
Passenger vehicles
Clinical Medicine
Τραύματα
Επιβατηγά αυτοκίνητα
Μηχανισμός κάκωσης
Mechanism of injury
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικής. Κλινική Χειρουργική Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.