Modele d'evaluation des jeux electroniques en ligne pour l'enseignement/apprentissage de la langue etrangere

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



An evaluation model for educational on-line computer games for foreign language teaching and learning
Πρότυπο αξιολόγησης ηλεκτρονικών διαδικτυακών παιχνιδιών για την εκμάθηση/διδασκαλία της ξένης γλώσσας
Modele d'evaluation des jeux electroniques en ligne pour l'enseignement/apprentissage de la langue etrangere

Κρυστάλλη, Πηνελόπη

PhD Thesis

2011


Στο πλαίσιο της παρούσας ερευνητικής προσπάθειας επιδίωξη ήταν η δημιουργία ενός μοντέλου αξιολόγησης ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών για την εκμάθηση/διδασκαλία ξένων γλωσσών και η πιλοτική εφαρμογή του σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών λογισμικών τα οποία είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Το προτεινόμενο μοντέλο αρθρώνεται γύρω από τις έννοιες της αυτονόμησης στη μάθηση, του κινήτρου για μάθηση, της αυτοαξιολόγησης-ανατροφοδότησης, της ανάπτυξης γλωσσικής επικοινωνιακής ικανότητας και της διαφάνειας. Στο πλαίσιο της εργασίας, επιχειρείται μία διερευνητική μελέτη της έννοιας του ηλεκτρονικού παιχνιδιού, η οποία στοχεύει στον εντοπισμό των χαρακτηριστικών εκείνων που θα αναδείξουν την εκπαιδευτική του αξία και θα επιτρέψουν την ένταξή του στην τάξη όπου διδάσκεται η ξένη γλώσσα. Στο θεωρητικό πλαίσιο ορίζονται οι έννοιες γύρω από τις οποίες αρθρώνεται το μοντέλο αξιολόγησης και για καθεμία από αυτές διατυπώνονται κριτήρια που τις περιγράφουν. Τα κριτήρια ανέρχονται σε 50. Το προτεινόμενο μοντέλο δοκιμάστηκε πιλοτικά σε ένα δείγμα 100 εκπαιδευτικών λογισμικών που διατίθενται στο διαδίκτυο, στην αγγλική (56 λογισμικά) και στη γαλλική γλώσσα (44 λογισμικά). Ακολούθησε στατιστική επεξεργασία των δεδομένων που συλλέχθηκαν.
The aim of this thesis was the construction of a model for evaluating computer games for foreign language learning and teaching and its application in a sample of on-line language computer games. In the theoretical framework we have examined and analyzed the concepts of game, of computer game and of educational computer game. We have also presented the key elements of computer games in order to prove their educational value. Furthermore, we have defined the concepts around which our evaluation model was structured. These concepts are: autonomy of the learner, motivation, feedback and self-assessment, communicative language competence and transparency. For each concept we have proposed certain criteria in order to describe and evaluate it. Finally, we have applied this model on a sample of a 100 on-line language computer games for educational purposes.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Auto-evaluation
Social Sciences
Γλωσσική επικοινωνιακή ικανότητα
Εκπαίδευση
Αυτονόμηση μαθητών
Διδασκαλία ξένων γλωσσών
Competences communicatives langagieres
Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών
Retroaction
Motivation
Κίνητρα για μάθηση
Education
Αυτοαξιολόγηση
Evaluation des jeux educatifs en ligne
Ανατροφοδότηση
Κοινωνικές Επιστήμες
Jeu educatif en ligne
Autonomie de l' apprenant
Apprentissage des langues etrangeres
Εκμάθηση ξένης γλώσσας
Enseignement des langues etrangeres

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)