Effective teaching: communicative framework of the class and teacher's self-assessment

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αποτελεσματική διδασκαλία: επικοινωνιακό πλαίσιο της σχολικής τάξης και η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού
Effective teaching: communicative framework of the class and teacher's self-assessment

Kadianaki, Maria
Καδιανάκη, Μαρία

PhD Thesis

2008


The object of this study is to research teachers’ views in a questionnaire regarding the effectiveness of teaching, the communicative framework of the school class and the teacher’s self-assessment. A fundamental question of this research is: Can the teacher improve his effectiveness and create a communication framework in his classroom through his self-assessment? The search for answers becomes particularly important, provided that the teacher, in the process of evaluating himself, has concrete criteria of evaluating his teaching and the communication climate existing in his classroom. The sample is made up of 621 teachers. A questionnaire is used as methodological tool. The results have shown that the dominant characteristic of the effective teacher is the good communication with the students. As ineffective is characterized the teacher that has lack self-consciousness that he is prisoner biases. The teacher today should focus on the problems of his class, plan their solution and evaluate the results of his actions changing behaviour if need be. The teachers advocate that the teacher today should become researcher of his class and himself. At the same time they agree, that in order for this teacher adaptability to be achieved prerequisites are the development of balanced relations with their colleagues as well as academic development. The self-assessment is a professional responsibility that it focuses in the professional development and improvement of teacher.
Αντικείμενο αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σε ένα σύνολο ερωτημάτων αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, το επικοινωνιακό πλαίσιο της σχολικής τάξης και την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Βασικό ερώτημα της προβληματικής της έρευνας είναι. Μπορεί ο εκπαιδευτικός να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του και να δημιουργήσει ένα επικοινωνιακό πλαίσιο στην τάξη του μέσα από την αυτοαξιολόγησή του; Η αναζήτηση της απάντησης αποκτά ιδιαίτερη σημασία εφόσον ο εκπαιδευτικός κατά την αυτοαξιολόγησή του πρέπει να έχει συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης της διδασκαλίας του και του επικοινωνιακού κλίματος που ενυπάρχει στην τάξη του. Το δείγμα αποτελούν 621 εκπαιδευτικοί. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε με γραπτό ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού την καλή επικοινωνία με τους μαθητές. Ως αναποτελεσματικός χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που έχει έλλειψη αυτεπίγνωσης με αποτέλεσμα να είναι δέσμιος προκαταλήψεων. Επίσης, εκπαιδευτικός σήμερα πρέπει να εστιάζει στα προβλήματα της τάξης του, να σχεδιάζει την αντιμετώπισή τους και να αξιολογεί τα αποτελέσματα των ενεργειών του αλλάζοντας συμπεριφορά αν χρειαστεί. Οι εκπαιδευτικοί συνηγορούν ότι ο εκπαιδευτικός σήμερα πρέπει να γίνει ερευνητής της τάξης του και του εαυτού του και συμφωνούν παράλληλα, ότι για να επιτευχθεί αυτή η προσαρμοστικότητα του εκπαιδευτικού, αναγκαίες προϋποθέσεις είναι η ανάπτυξη ισορροπημένων σχέσεων με τους συναδέλφους τους και η ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη. Η αυτοαξιολόγηση είναι μια επαγγελματική ευθύνη που εστιάζει στην επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση του εκπαιδευτικού.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Primary education
Social Sciences
Teacher self-evaluation
Εκπαίδευση
Effective teaching
Αποτελεσματική διδασκαλία
Εκπαιδευτικοί, Αυτοαξιολόγηση
Teachers
Επικοινωνιακό πλαίσιο
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια
Εκπαιδευτικοί
Communicative framework

Greek

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)