The involvement and influence of parents in the learning of mathematics

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εμπλοκή και επιρροή των γονέων στη μάθηση των μαθηματικών
The involvement and influence of parents in the learning of mathematics

Μαρκάδας, Σωτήριος

PhD Thesis

2010


The involvement of parents in the education of their children is now recognized as a highly significant factor in the improvement in the efficiency of schools. In this dissertation, an inventory of the parameters of the involvement of greek parents in the area of learning of mathematics at primary school and the comparison of its effects on the educational performance of children in mathematics. Characteristics of parental involvement were examined and analyzed. From a sample of 1306 parents as also the relationships that appeared regarding demographic and socio-economic variables. The research brought forward a model constructed from six categories of parental involvement: “Parent-teacher communication”, “Provision of suitable conditions or opportunities that facilitate learning”, “Learning at home or homework”, “Participation of parents in activities and events at school”, “Rules for the children that a family adopts” and “the interest parents show in their child’s school life”. The educational level of the mother is the variable with the most important impact only three of the six categories are related to performance in mathematics.
Η εμπλοκή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους αναγνωρίζεται πλέον ως σημαντικότατος παράγοντας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου. Στην διατριβή επιχειρείται η καταγραφή των παραμέτρων της εμπλοκής ελλήνων γονέων στην μάθηση των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου και η σύγκριση των επιδράσεών της στη σχολική επίδοση των παιδιών στα μαθηματικά. Μέσα από ένα δείγμα 1306 γονέων εξετάστηκαν και αναλύθηκαν χαρακτηριστικά της γονεϊκής εμπλοκής και οι σχέσεις συνάφειας που παρουσιάζουν με δημογραγικές και κοινωνικο-οικονομικές μεταβλητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ένα μοντέλο γονεϊκής εμπλοκής με έξι κατηγορίες: Η επικοινωνία γονέων-εκπαιδευτικών, η εξασφάλιση συνθηκών που διευκολύνουν τις προσπάθειες μάθησης, η επίβλεψη της μελέτης των παιδιών, η συμμετοχή των γονέων σε σχολικές δραστηριότητες, η υιοθέτηση κανόνων μέσα στο σπίτι και το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι γονείς για τη σχολική ζωή του παιδιού τους. Η μεταβλητή με τη μεγαλύτερη επιρροή είναι το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας. Η σχολική επίδοση στα μαθηματικά συνδεέται με τρεις από τις έξι κατηγορίες.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Social Sciences
Εμπλοκή γονέων στην εκπαίδευση
Education
Εκπαίδευση
Μαθηματικά
Κοινωνικές Επιστήμες
Mathematics
Primary school
Parental involvement in education

Ελληνική γλώσσα

University of Western Macedonia
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.